تفاوت کالسکه عصایی و معمولی

کالسکه‌ها انواع مختلفی دارند و با توجه به ویژگی‌ها و قابلیت‌هایشان، می‌توانند یک محصول اساسی در سیسمونی نوزاد شما باشند. کالسکه‌های عصایی و کالسکه‌های مبله از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین انواع کالسکه‌ها هستند و در مجموعه‌های معتبر مانند سیسمونی مریم به فروش می‌رسند. تفاوت‌های این دو محصول باعث شده والدین در پروسه خرید سیسمونی برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین کالسکه از میان این دو تردید داشته باشند. در ادامه این مطلب قصد داریم مهم‌ترین تفاوت کالسکه عصایی و معمولی را برای شما بازگو کنیم. با ما همراه باشید.

تفاوت کالسکه عصایی و معمولی

کالسکه‌های عصایی و معمولی، تفاوت عمده‌ای با یکدیگر دارند و در انتخاب آن‌ها باید ویژگی‌های متفاوت و منحصربه‌فرد هر یک را در نظر داشته باشید تا در نهایت بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. اصلی‌ترین تفاوت کالسکه عصایی و معمولی، عبارت است از:

وزن

اصلی‌ترین تفاوت کالسکه عصایی و معمولی در وزن این دو است. کالسکه‌های معمولی با توجه به این‌که ابعاد بیشتری دارند، باعث می‌شوند کودک هنگام خواب یا نشستن احساس راحتی بیشتری کند. این مدل‌ها وزن بالاتری نیز دارند و حمل و نقلشان خصوصا هنگام سفر و استفاده در ماشین، هواپیما، قطار و … کمی از کالسکه‌های عصایی سخت‌تر است. در مقابل وزن کالسکه عصایی به نسبت کالسکه‌های معمولی کمتر است و به این ترتیب، فرایند جابه‌جایی را توسط والدین بسیار ساده‌تر می‌کند. بنابراین اگر اهل سفر هستید، کالسکه‌های عصایی گزینه مناسب‌تری برای شما محسوب می‌شوند و استفاده بیشتری برایتان خواهند داشت.

راحتی

دیگر تفاوت کالسکه عصایی و معمولی، در راحتی این دو است. واضح است که کالسکه‌های معمولی و مبله به‌دلیل جادار بودن و بزرگ‌تر بودن راحتی بیشتری را به‌همراه دارند و فضای خوبی را برای نشستن و خوابیدن نوزاد فراهم می‌کنند. به‌همین علت هم در طول زمان استفاده، فرزند شما احساس بسیار راحتی خواهد داشت و کلافه نخواهد شد. علاوه‌بر این شما می‌توانید با انعطاف بسیار زیادی پشتی کالسکه را به گونه‌ای تنظیم کنید که فرزندتان هم راحت بنشیند، هم راحت لم بدهد و هم راحت بخوابد. اما در مقابل کالسکه‌های عصایی شما را با محدودیت‌هایی مواجه می‌کنند که هنگام خرید آن‌ها باید حتما به این نکته توجه کنید.

قیمت

دیگر تفاوت کالسکه عصایی و معمولی قیمت این محصولات است. کالسکه‌های مبله به‌دلیل متریال سنگین‌تر، ابعاد بزرگ‌تر و قابلیت‌های بیشتر، قیمت بالاتری نسبت به کالسکه‌های عصایی دارند. علاوه‌بر این کالسکه‌های مبله معمولا به شکل ست کالسکه به فروش می‌رسند و این مسأله به خودی خود روی قیمت کالسکه تاثیر دارد.

قابلیت‌های منحصربه‌فرد

از دیگر تفاوت‌های مهم کالسکه‌های عصایی و مبله،‌ ویژگی‌های منحصربه‌فرد این محصولات است که باید پیش از خرید کالسکه مورد توجه قرار بگیرد. کالسکه‌های عصایی نسبت به کالسکه‌های معمولی، ویژگی‌های منحصربه‌فرد کمتری دارند و قابلیت‌های محدودتری را در اختیار شما قرار می‌دهند. از آنجایی که کالسکه‌های عصایی یک نوع کالسکه مسافرتی محسوب می‌شوند، طبیعی است که قابلیت‌های کالسکه‌های مبله نسبت به آن‌ها بسیار بیشتر باشد، چرا که برای استفاده در شهر محل سکونت، خانه و … طراحی شده است و کالسکه‌های عصایی از آنجایی که برای جابه‌جایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اکثر قابلیت‌های اضافی را ندارند. اصلی‌ترین ویژگی‌های کالسکه‌های مبله و عصایی، عبارتند از:

  • یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که کالسکه‌های مبله در اختیار شما قرار می‌دهند، قابلیت روبه‌رو شدن نوزاد با مادر است. در حقیقت شما می‌توانید نشیمنگاه کالسکه را طوری تنظیم کنید که فرزندتان درست رو به روی شما قرار بگیرد و کاملا روی وضعیت او کنترل داشته باشید. اما کالسکه‌های عصایی این ویژگی را در اختیار شما قرار نمی‌دهند و صندلی آن تنها در یک جهت قابل استفاده خواهد بود. در مقابل کالسکه‌های عصایی دارای دسته‌های قابل چرخش هستند و امکان استفاده از این محصول در ۸ حالت مختلف و متنوع را به شما می‌دهند.

  • کالسکه‌های مبلی دارای دسته با قابلیت تنظیم ارتفاع هستند و شما می‌توانید به راحتی با توجه به قد خودتان آن را طوری تنظیم کنید که نه کمرتان خم شود و نه کنترل خود را روی فرزندتان از دست بدهید. اما کالسکه‌های عصایی دسته‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع را ندارند و تنها می‌توان جهت آن‌ها را تغییر داد.

  • اگر علاقه‌مند به استفاده از کریر برای جابه‌جایی نوزاد خود هستید، کالسکه‌های مبله امکان نصب کریر را به شما می‌دهند و به‌همین علت هم این نوع کالسکه‌ نوزاد معمولاً همراه با ست کالسکه و کریر به فروش می‌رسند. اما کالسکه‌های عصایی از آنجایی که برای مسافرت و جابه‌جایی‌های زیاد طرحی شده‌اند، جمع‌وجور هستند و امکان استفاده از کریر را کنار کالسکه نوزاد به شما نمی‌دهند.

  • در کالسکه‌های مبله، امکان استفاده از نشیمن به‌عنوان کریکات وجود دارد و می‌توانید آن را از محل خود جدا و به شکل مجزا استفاده کنید. اما کالسکه‌های عصایی چنین قابلیتی ندارند.

  • کالسکه‌هایی عصایی به سادگی جمع می‌شوند و ویژگی جمع‌شوندگی آن‌ها به شما اجازه می‌دهد در حالت بسته و با ابعاد کمتر، آن‌ها را به راحتی در صندوق ماشین قرار دهید. اما کالسکه‌های مبلی در حالت جمع‌شده نیز فضای زیادی را اشغال می‌کنند و چندان برای مسافرت و جابه‌جایی زیاد مناسب نیستند.

کالسکه عصایی بهتر است یا معمولی

حال که با تفاوت کالسکه عصایی و معمولی آشنا شدید، احتمالا متوجه شده‌اید که با توجه به سبک زندگی‌تان کدام نوع کالسکه برای شما مناسب‌تر است و می‌تواند قابلیت‌های بیشتری را در اختیارتان قرار دهد. در حقیقت پاسخ معینی به این پرسش وجود ندارد که کالسکه عصایی بهتر است یا معمولی؟ این شرایط زندگی شما و فرزندتان است که تعیین می‌کند کدام نوع از این دو محصولات برای شما مناسب‌تر است. همان‌طور که دیدید اصلی‌ترین تفاوت کالسکه عصایی و معمولی در وزن آن‌ها است. بنابراین اگر اهل تفریح و مسافرت زیاد هستید، کالسکه‌های عصایی برای شما مناسب‌تر خواهد بود و می‌توانید به راحتی آن‌ها را هر طور که می‌خواهید جابه‌جا کنید. اما اگر به ندرت سفر می‌کنید و تنها از کالسکه برای پیاده‌روی‌های روزانه کمک می‌گیرید، کالسکه‌های مبله امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهند و برای شما مناسب‌ترند. در نهایت این سبک زندگی شما و البته راحتی فرزندتان است که اهمیت دارد و باید بر اساس آن مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

ویژگی های کالسکه عصایی و معمولی

کالسکه‌های عصایی و مبله، هر کدام ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند که شناخت آن‌ها می‌تواند به شما در انتخاب منطقی‌تر و قرار دادن آن در لیست سیسمونی کمک کند. شما می‌توانید انواع این کالسکه‌ها را در بالاترین کیفیت و تنوع فوق‌العاده از مجموعه سیسمونی مریم تهیه کنید.

ویژگی‌های کالسکه‌های مبله

ویژگی‌های کالسکه‌های مبله عبارتند از:

  • ابعاد بزرگ؛

  • راحتی نوزاد؛

  • تنظیم صندلی در موقعیت‌های مختلف؛

  • روبه‌رو شدن فرزند با مادر؛

  • تنظیم ارتفاع دسته؛

  • فنرها و چرخ‌های نرم؛

  • ست شدن با کریر و ساک؛

ویژگی‌های کالسکه‌های عصایی

ویژگی‌های کالسکه‌های عصایی، عبارتند از:

  • سبک بودن؛

  • حمل آسان؛

  • تاشو؛

  • دسته قابل تنظیم؛

  • کوچک و جمع‌وجور؛

  • نشیمنگاه قابل تنظیم در وضعیت خوابیده.

سخن پایانی

خرید کالسکه از مهم‌ترین مراحل پروسه تکمیل سیسمونی نوزاد است و باید در انتخاب آن نهایت دقت صرف شود. توجه داشته باشید که کالسکه عموما یکبار خریداری می‌شود و اگر انتخاب درستی نداشته باشید، هم خودتان و هم فرزندتان اذیت خواهید شد. مجموعه سیسمونی مریم یکی از معتبرترین و بزرگترین مراکز کشور در زمینه واردات و فروش سیسمونی کودک و نوزاد است و شما می‌توانید بدون هیچ نگرانی از اصالت و کیفیت کالا محصول مورد نظرتان را از این مجموعه خریداری کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *