شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

برای آگاهی از شرایط ویزای تحصیلی کانادا، در ابتدا باید نکات مهم و اساسی در مورد تحصیل در تمام مقاطع تحصیلی در کشور کانادا، همچنین هزینه‌های زندگی معمول و هزینه‌های تحصیل در کانادا و سایر مسائل مرتبط با این روش مهاجرتی را در نظر داشته باشید. با ما همراه باشید.

در ابتدا به شرایط لازم در مورد اخذ ویزای تحصیلی کانادا می پردازیم؛

  • چه مدارکی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا لازم است؟
  • شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا با سایر کشورهای اروپایی و کشور امریکا یکسان است؟

در این مقاله قصد داریم به این سوالات و تمام ابهامات درباره ویزای تحصیلی کانادا پاسخ بدهیم. معتبرترین مرجع شما برای پاسخ به سوالات مهاجرتی را می توان در وبسایت مهاجرت کانادا بدست آورید.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

معرفی کشور کانادا

برای اخذ ویزای کانادا در ابتدا باید اطلاعاتی در مورد آن کشور داشته باشیم، زبان رسمی کشور کانادا انگلیسی و فرانسوی است، دومین کشور پهناور جهان می‌باشد، پایتخت این کشور شهر اتاوا و بزرگترین شهر کانادا تورنتو است. کشوری است که هرساله عده زیادی با اخذ ویزای تحصیلی و ویزای سرمایه گذاری کانادا به آنجا مهاجرت می کنند.

به علت نزدیکی به قطب دارای آب و هوای سرد است و به همین علت بسیاری از نقاط این کشور خالی از سکنه می باشد اما در عین حال دارای منابع طبیعی فراوانی می باشد. حکومت کانادا یک پادشاهی مشروطه می باشد که ملکه انگلستان به عنوان ملکه کانادا هم شناخته می شود.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا به صورت کلی

به منظور دریافت ویزای تحصیلی کانادا باید دارای تعدادی از شرایط باشید. در ادامه این شرایط لازم را بصورت کامل توضیح خواهیم داد.

۱.توانایی مالی

شاید بتوان گفت که اولین شرط اخد ویزای تحصیلی کشور کانادا، پذیرش از سمت یکی از دانشگاه های خوب این کشور است. بعد از دریافت پذیرش دانشگاه می توان توانایی مالی را در اولویت دوم قرار داد.

یکی از روش های اثبات توانایی مالی شما برای زندگی در کانادا این است که مخارج زندگی یکساله خود در کانادا در حساب بانکی‌تان داشته باشید. البته باید شهریه دانشگاه را نیز پرداخت کرده باشید.

۲.سن

برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا یا دریافت پذیرش دانشگاه هیچگونه شرایط سنی وجود ندارد و اکثریت افراد می توانند اقدام کنند. در برخی موارد با توجه به سال تولدتان ممکن است افسرسفارت درخواست ویزا را نپذیرد، زیرا امکان دارد بعد از به پایان رساندن تحصیل از کانادا خارج نشوید.

۳.وجود مدرک زبان خارجه

تسلط شما به زبان خارجی یکی از آیتم‌های مهم در دریافت ویزای تحصیلی و ویزای کانادا است. بطوری که نمره آیلتس یا تافل شما هر چقدر بالاتر باشد، احتمال شما برای دریافت پذیرش ویزای تحصیلی بالاتر می‌رود. لازم به ذکر است که هر دانشگاهی نمره خاصی از آزمون زبان را برای پذیرش می‌خواهد.

۴.گپ تحصیلی

اگر میان دوره‌های تحصیل خود بدون هیچ دلیل منطقی وقفه انداخته باشید، شاهد تاثیرات خوبی در دریافت ویزای تحصیلی نیستید. اگر گپ تحصیلی به منظور کار در حوزه مهارتی، دوره‌های مرتبط، فراگرفتن زبان و غیره باشد دارای تاثیر مثبت خواهد بود.

  1. دیگر شرایط

داشتن بیماری خاص، سوء پیشینه قضایی و … می تواند در روند دریافت ویزای تحصیلی کانادا مشکلاتی را ایجاد کند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا

در هر مقطع تحصیلی که باشید برای دریافت ویزای کانادا باید مدارک زیر را حتما فراهم سازید:

۱.اسکن شناسنامه بعلاوه ترجمه آن

۲.اسکن شناسنامه همسر و فرزندان

۳.ترجمه تمامی مدارک مالی مانند صورت حساب بانک و تعهدنامه مالی

۴.اسکن پاسپورت معتبر

۵.عکس۳*۵ بهمراه پشت نویسی

۶.تهیه رزومه کاری و تحصیلی

۷.بیمه نامه با اعتبار

۸.گواهی توانایی مالی

۹.استادی پلن

۱۰.آخرین مدرک تحصیلی اخذ شده با ریز نمرات به همراه ترجمه

۱۱.پذیرش نامه دانشگاه کانادا

۱۲.مدرک زبان خارجه به همراه نتیجه آزمون آیلتس، تافل و دیگر آزمون‌ها

۱۳.گواهی صورت حساب بانکی ۴ ماه پیشین

۱۴.اصل گواهی عدم سوء پیشینه فرد به همراه ترجمه آن

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

جنبه مالی دریافت ویزای تحصیلی

مخارج زندگی در کشور کانادا برای مقاطع تحصیلی مختلف، تقریبا یکسان است. هزینه کرایه خانه، موادغذایی، درمان، حمل و نقل، امکانات تفریحی و رفاهی یکسان بوده و تنها تفاوت در هزینه‌های خرید کتاب، جزوه و شهریه دانشگاه در مقاطع مختلف است.

هزینه‌های تحصیل به ترتیب از کم به زیاد به شرح زیر است:

دبستان، دبیرستان، مدارس شبانه روزی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری.

آیا می توان پس از اتمام دوره تحصیل در کانادا اقامت پیدا کرد؟

همانطور که پیش‌تر توضیح دادیم شما در زمان دریافت ویزای تحصیلی باید ثابت کنید که پس از تمام شدن دوره تحصیلی کانادا را ترک خواهید کرد. اما در شرایط خاصی مثل: زندگی تنهایی یا همراه خانواده در کانادا، تحصیل کردن و یا کار می‌توانید برای دریافت اقامت همیشگی کانادا و سپس تبعه کانادا شدن اقدام کنید.

اخذ اقامت دائمی کانادا پس از تحصیل از طریق ویزای کاری، ویزای سرمایه گذاری، پناهنده شدن، ازدواج یا یک فرد کانادایی و فرزندآوری امکان پذیر است.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم تمامی مطالب مفید در خصوص ویزای کانادا، ویزای تحصیلی و شرایط اخد ویزا را خدمت شما عزیزان بیان کنیم. مهاجرت به این کشور با وجود شرایط لازم برای دریافت ویزا، امکان پذیر بوده. امیدوارم از خواندن مطالب وبسایت مهاجرت کانادا لذت برده باشید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *