نرخ بلیط اتوبوس در سال 1401

images_1675092671.png

سفر با اتوبوس، نه‌ تنها یک تجربه خاص و متفاوت است، بلکه باعث کاهش هزینه‌های سفر نیز می‌شود. برای مثال، قیمت بلیط اتوبوس تهران شیراز در مقایسه با قیمت هواپیما این مسیر، بسیار ارزان‌ و مقرون به‌صرفه‌تر خواهد بود. بنابراین اگر قصد سفر با هزینه بسیار کمتر را دارید، توصیه می‌کنیم به ادامه مقاله توجه کنید تا با نرخ بلیط اتوبوس در سال ۱۴۰۱ بیشتر آشنا شوید.

نحوه خرید بلیط اتوبوس بین شهری چگونه است؟

نحوه خرید بلیط اتوبوس تبریز تهران یا هر شهر و مقصد دیگری بسیار متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است. شاید با خودتان تصور کنید که برای خرید یک بلیط اتوبوس بین شهری باید ساعت‌ها در ترافیک بمانید تا از پایانه شهرتان یک بلیط اتوبوس تهیه کنید؛ اما این روزها تکنولوژی، زندگی همه را تغییر داده است.

از این جهت دیگر نیازی نیست که برای خرید یک بلیط اتوبوس بین شهری به ترمینال مراجعه کنید و با لیست پر مسافران مواجه شوید. فقط کافی است در هر مکان و در هر زمان، به یکی از سایت‌های گردشگری معتبر مراجعه کنید تا بلیط یک طرفه یا دو طرفه شهر مبدا تا شهر مقصد را تهیه کنید.

برای مثال، یکی از سایت‌های گردشگری معتبری که می‌‌توانید از آن بلیط اتوبوس تهیه کنید، سایت علی بابا است. این سایت نه فقط بلیط اتوبوس، بلکه بلیط هواپیما، بلیط قطار، تور، رزرو هتل و سایر خدمات دیگر سفر را برای مسافران فراهم کرده است. این این جهت شما می‌توانید فقط با مراجعه به این وب‌سایت، بلیط اتوبوس اینترنتی و سایر خدمات مربوط به سفر را تهیه کنید.

برای این کار، ابتدا به سایت علی بابا بروید و یک حساب کاربری به نام خود باز کنید. پس از آن در صفحه اصلی سایت، نام شهر مبدا، نام شهر مقصد و تاریخ رفت را وارد کنید. در مرحله بعد، لیستی از اتوبوس‌های مسافربری از شهر مبدا تا شهر مقصد برایتان باز می‌شود.

در این لیست نام اتوبوس، نام پایانه حرکت اتوبوس، نام شرکت اتوبوسرانی، کلاس اتوبوس، ساعت حرکت و شماره صندلی منتخب شما باز می‌شود. در نتیجه شما می‌توانید قیمت‌ بلیط اتوبوس بین شهری را بررسی کنید و با توجه به هزینه‌هایتان بهترین انتخاب را برای سفرتان داشته باشید.

قیمت بلیط اتوبوس چگونه تعیین می‌شود؟

قیمت بلیط اتوبوس بین شهری، همچون قیمت قطار و هواپیما ثابت و یکسان نیست. عوامل مختلف و زیادی در میزان افزایش و کاهش قیمت بلیط اتوبوس بین شهری تاثیر دارند. برای مثال، قیمت بلیط اتوبوس تهران شیراز، یک قیمت ثابت ندارد؛ چرا که عوامل مختلفی می‌تواند در میزان قیمت این مسیر اتوبوس تاثیر بگذارد که در ادامه مقاله به هر یک از این موارد بیشتر می‌پردازیم.

images_1675092671.png

۱.      مسافت بین شهر مبدا تا شهر مقصد

یکی از مهم‌ترین عواملی که روی قیمت بلیط اتوبوس تاثیر می‌گذارد، مسافت بین شهر مبدا تا شهر مقصد خواهد بود. برای مثال قیمت بلیط اتوبوس تهران قزوین نسبت به قیمت بلیط اتوبوس تهران مشهد به دلیل مسافت کمتر، ارزان‌تر خواهد بود. بنابراین مسافت بین دو شهر می‌تواند روی قیمت بلیط اتوبوس، تاثیر مستقیم بگذارد.

۲.      نام شرکت اتوبوسرانی

در سال‌های اخیر، برخی از شرکت‌های اتوبوسرانی، به دلیل خدمات و تجهیزاتی که در اختیار مسافران قرار می‌دهند، معروف‌تر و شناخته شده‌تر هستند. بنابراین قیمت بلیط اتوبوس هر شرکت اتوبوسرانی، با توجه به کیفیت و خدمات، قیمت متفاوتی نیز خواهد داشت. با این حال بهتر است بدانید که میزان قیمت‌ها به دلیل میزان رقابت بالا و جلب اعتماد مسافران، چندان متفاوت و چشمگیر نیست.

۳.      کلاس و درجه اتوبوس

کلاس و درجه اتوبوس، از جمله موارد مهم و تاثیر گذار در میزان قیمت بلیط اتوبوس است. برای مثال بلیط اتوبوس تبریز تهران می‌تواند به دلیل کلاس اتوبوس، متعدد باشد. قیمت بلیط اتوبوس VIP و درجه یک، از قیمت بلیط اتوبوس معمولی و حتی نسبتا قدیمی، متفاوت خواهد بود.

چرا که یک اتوبوس جدید یا VIP صندلی‌های بهتر و استانداردتر، صندلی تختخواب شو، تلویزیون و دستگاه نمایش بهتر، تهویه هوای مطبوع‌تر و… در اختیار مسافران قرار می‌دهد. بنابراین هر چه کلاس، کیفیت و میزان خدمات اتوبوس بهتر و بالاتر باشد، ممکن است قیمت بلیط اتوبوس نیز کمی بیشتر باشد.

۴.      خدمات اتوبوس

برخی از اتوبوس‌ها، خدمات بیشتر و بهتری برای افزایش آرامش و آسایش سفر در اختیار مسافران قرار می‌دهند. این خدمات می‌تواند شامل غذا، خوراکی، تهویه مطبوع، صندلی‌های نرم و راحت، صفحه نمایشگر خصوصی، اینترنت رایگان، پریز برق، صندلی‌های تختخواب شو و… باشد. بنابراین هر یک از این خدمات نیز باعث افزایش یا کاهش قیمت بلیط اتوبوس نیز می‌شوند.

۵.      روز حرکت سفر

شاید این مسئله کمی عجیب به نظر برسد، اما روز و زمان حرکت سفر نیز در میزان قیمت بلیط اتوبوس بین شهری نیز تاثیر دارد. برای مثال ممکن است قیمت بلیط اتوبوس در آخر هفته، روزهای پر سفر، تعطیلات نوروز و روزهای مشابه، کمی گران‌تر شود. در مقابل، ممکن است اواسط هفته و فصل‌های کم سفر، قیمت بلیط اتوبوس کاهش یابد.

نرخ بلیط اتوبوس در سال ۱۴۰۱ چگونه است؟

همان‌طور که پیش از این گفتیم، قیمت بلیط اتوبوس ثابت نیست؛ چرا که عوامل مختلفی روی قیمت بلیط اتوبوس تاثیر خواهند داشت. اما شما می‌توانید با مراجعه به یکی از سایت‌های گردشگری معتبر، مثل سایت علی بابا، از قیمت روز بلیط اتوبوس بین شهری مطلع شوید.

در این جهت کافی است به این سایت مراجعه کنید و با وارد کردن نام شهر مبدا، نام شهر مقصد و زمان حرکت سفر، لیست قیمت بلیط انواع اتوبوس، همراه با جزئیات را مشاهده کنید. این روش به شما کمک می‌کند تا همه قیمت‌ها را دقیق‌تر بررسی و مقایسه کنید. از این جهت برنامه دقیق‌تر برای سفرتان خواهید داشت و حتی می‌توانید هزینه سفر را به صورت قابل توجهی کاهش دهید.

images_1675092691.png

آیا  قیمت بلیط اتوبوس اینترنتی با بلیط اتوبوس ترمینال متفاوت است؟

برخی از مردم همچنان به اشتباه تصور می‌کنند که قیمت بلیط اتوبوس اینترنتی از قیمت بلیط اتوبوسی که مستقیم از پایانه یا یک آژانس مسافرتی تهیه می‌کنند، گران‌تر خواهد بود؛ در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است. اگرچه قیمت بلیط اتوبوس به عوامل مختلفی بستگی دارد و ثابت نخواهد بود، اما قیمت بلیط اتوبوس اینترنتی با قیمت بلیط اتوبوس ترمینال، تفاوتی نخواهد داشت.

حتی بهتر است بدانید که در برخی از مواقع سال، شما می‌توانید خرید بلیط اتوبوس بین شهری را همراه با تخفیف چشمگیر تهیه کنید. به یاد داشته باشید که خرید بلیط اتوبوس اینترنتی به شما کمک می‌کند تا در زمان، انرژی و هزینه رفت و آمدتان نیز صرفه‌جویی کنید و سفر راحتی را تجربه کنید.

آیا خرید بلیط اتوبوس برای کودکان و نوزادان الزامی است؟

برخی از مردم تصور می‌کنند که قیمت بلیط اتوبوس برای کودکان و نوزادان رایگان است. در صورتی که کودک یا نوزاد نیازی به صندلی نداشته باشد و در آغوش پدر و مادرش باشد، نیازی به خرید بلیط اتوبوس نیست. اما در صورتی که کودک یا نوزاد، به صندلی نیاز داشته باشند، پرداخت هزینه و خرید بلیط اتوبوس برای کودک و نوزاد، الزامی خواهد بود.

آیا لغو بلیط اتوبوس بین شهری امکان پذیر است؟

ممکن است پیش از سفر به هر دلیلی، مجبور به لغو برنامه سفر شوید؛ با این حال نیازی به نگرانی درباره بازگشت هزینه خرید بلیط اتوبوس نخواهد بود. در صورتی که از یک سایت گردشگری معتبر بلیط اتوبوس بین شهری و جاده‌ای را تهیه کنید، می‌توانید بلیط را لغو کنید و حتی هزینه خرید بلیط اتوبوس را پس بگیرید. با این حال بهتر است بدانید که نسبت به زمان استرداد بلیط اتوبوس، لغو بلیط اتوبوس، شامل مقداری جریمه خواهد بود که این میزان جریمه به قوانین سایت گردشگری و شرکت اتوبوسرانی بستگی دارد.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *