خرید لوازم دست دوم منزل به صرفه است؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به خریداری لوازم کارکرده و دست دوم فکر کرده باشید و یا در مواردی از آنها استفاده کرده باشید. استفاده از برخی لوازم دست دوم منزل ویژگی های خاص خود را دارد و نمیتوان گفت که خرید لوازم نو و آکبند بهتر است. ممکن است افراد پیش از این دید خوبی نسبت به خرید لوازم از سمساری ها نداشتند اما با گذشت زمان و تحولات صورت گرفته در روند زندگی ها، لوازم کارکرده نیز دچار تغییراتی شده اند و دیگر تفاوت چندانی با لوازم آکبند ندارند. از این رو سمساری ها میان مردم محبوب تر گشته و پیشرفت چشمگیری داشته اند. در ادامه مطلب به شرح مزایای خرید انواع لوازم خانگی از سمساری میپردازیم.

 

خرید لوازم منزل از سمساری چه مزایایی دارد؟

خریداری لوازمی که قبلا استفاده شده اند یا اصطلاحا دست دوم هستند در بعضی از موارد نه تنها بد نیست بلکه مزایایی هم دارد. ممکن است گاهی پیش بیاید که به صورت کاملا اتفاقی و برنامه ریزی نشده نیاز به خرید محصولی پیدا کنید و آمادگی خرید لوازم آکبند را نداشته باشید. در این مواقع مراجعه به سمساری و انتخاب لوازم دست دوم منزل به جای لوازم نو بهترین گزینه است. سمسارها یا خریدار لوازم منزل واسطه هایی هستند که کار خرید و فروش لوازم کارکرده را انجام میدهند. شاید در نظر برخی افراد این شغل جلوه خوبی نداشته باشد اما بسیار پرسود و درآمدزا بوده و همانند مشاغل دیگر قابل احترام است. البته امروزه با توجه به جذب بیشتر مردم به خرید لوازم دست دوم، سمساری ها جایگاه ویژه ای پیدا کرده و رشد قابل توجهی داشته‌اند.
خرید لوازم دست دوم مزایای فراوانی دارد که در مقایسه با معایب آن بسیار بیشتر است. یکی از مهمترین مواردی که هنگام خرید لوازم کارکرده ذهن افراد را مشغول میکند کوتاه بودن عمر لوازم خانگی است. با اینکه این فکر بیراه نیست اما در حال حاضر و با پیشرفت تکنولوژی تا حد زیادی این مشکل حل شده است.  بعنوان مثال میتوانید از متخصصان و تعمیرکاران حرفه ای کمک بگیرید و از سلامت محصول مطمئن شوید و یا با استفاده تجهیزات جدید و حرفه‌ای که وجود دارد، سلامت لوازم را بسنجید.
مسئله دیگری که قابل توجه است عدم اعتماد به هر کسب و کاری، به دلیل بالا بودن سطح آگاهی مردم است. حال اینکه خریداری لوازم دست دوم منزل دارای ریسک بالاتری نیز میباشد. مشاغل برای اینکه جایگاه خود را تثبیت و فروش خود را افزایش دهند، مجبور به اعتمادسازی هستند. در این میان سمساری ها هم به دلیل آنکه مورد حساسیت مشتری قرار دارند باید برای جلب اعتماد مشتریان خود تلاش کنند. اگر سمساری اقدام به فروش لوازم بی کیفیت و ناسالم کند، در واقع اعتبار خود را زیر سوال برده و به خود ضرر رسانده است. پس میتوان گفت که هیچ کسی با این کار به کسب و کار خود لطمه نمیزند و خود را در معرض خطر قرار نمیدهد و میتوانید از موضوع مطمئن باشید.
با توجه به  مدرن شدن سبک و لوازم زندگی، بیشتر افراد علاقه دارند که با تکنولوژی روز دنیا پیش بروند و لوازم مورد استفاده شان را در فاصله زمانی کوتاه تغییر دهند. از سوی دیگر زندگی در آپارتمان هایی که کوچک است و فضای کافی برای لوازم مختلف را ندارد، ممکن است افراد اجاره نشین را که مرتبا در حال جابجایی محل سکونت هستند مجبور به تعویض لوازم کند. بنا به همین دلایل لوازم منزل همانند زمانهای قدیم به شکل طولانی استفاده نمیشود و همچنان قابل استفاده هستند. البته مارک های شناخته شده لوازم خانگی تولید محصولات خود را با کیفیت بالا انجام میدهند و این مورد نیز یک دلیل دیگر بر اثبات کیفیت لوازم کارکرده است.

اگر با مطالعه مواردی که گفته شد، مبحث کیفیت و طول عمر لوازم کارکرده برایتان بسته شد، در ادامه به دیگر مزایای خرید لوازم دست دوم منزل از سمساری میپردازیم. مسلما قیمت لوازم که قبلا استفاده شده است نسبت به نوی آنها بسیار کمتر است و خریدشان به نوعی پس انداز و صرفه جویی میباشد. خصوصا اگر در نظر دارید که دکور منزل خود را تغییر دهید میتوانید با جایگزین کردن لوازم کارکرده به جای آکبند با کمترین هزینه وسایل دلخواه تان را فراهم کنید.
رایج شدن خرید و استفاده از لوازم دست دوم به همه افراد مخصوصا کسانی که از لحاظ مالی دچار مشکل هستند کمک شایانی کرده و بر تثبیت جایگاه شغلی سمساری ها نیز تاثیر فراوانی دارد. در سالهای اخیر قیمت لوازم خانگی افزایش بسیاری داشته و همین امر توان خرید را از عده زیادی گرفته است. روی آوردن مردم به سمساری ها موجب میشود تا قیمت لوازم خانگی کاهش پیدا کند. مزیت دیگر که شاید خیلی کوچک باشد اما موثر است، رشد جریان اقتصادی کشور و خارج نشدن ارز برای خرید لوازم خانگی از برندهای خارجی میباشد. و در آخر میتوان به کمک به حفظ سلامت محیط زیست به عنوان مزیت خرید لوازم خانگی کارکرده اشاره نمود.

کدامیک از لوازم دست دوم منزل را از سمساری تهیه کنیم؟

اکثر لوازم خانگی را میتوان به شکل دست دوم و کارکرده از سمساری ها تهیه نمود. انواع لوازم خانگی که به صورت دست دوم موجود میباشد شامل: انواع لوازم آشپزخانه نظیر یخچال، ماشین لباسشویی و ظرفشویی، مایکروفر و خرده ریزهای آشپزخانه، مبلمان، سرویس خواب، کلیه لوازم چوبی، لوازم سرمایشی و گرمایشی و … میباشد. حتی لوازم قدیمی و آنتیک را هم میتوان از مغازه سمساری خریداری کرد. خیلی از افراد هستند که به لوازم لوکس و قدیمی علاقمند هستند و با خرید از سمساری با کمترین هزینه لوازم دلخواه خود را تهیه میکنند.

سخن پایانی

خوب است بدانید که سمساری ها هم مانند سایر مشاغل به صورت غیر حضوری و آنلاین نیز فعالیت میکنند خرید و فروش محصولات را از راه دور هم انجام میدهند. ایران جابینو به عنوان یک سایت تبلیغاتی به کسب و کارها کمک میکند تا فعالیت شغلی خود را ثبت کرده و فروش شان را افزایش دهند. اگر نیاز به خرید لوازم دست دوم منزل دارید میتوانید به سایت ایران جابینو مراجعه نموده و طبق دسته بندی های موجود خریدار لوازم منزل را انتخاب کنید و آنچه که نیاز دارید خریداری نمائید.
ضمنا اگر در زمینه خرید لوازم کارکرده بعنوان سمسار فعالیت دارید، در سایت ایران جابینو یک سایت اختصاصی ثبت کنید و با جذب مشتری فروش خود را بیشتر نمائید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *