شناخت کامل فال حافظ

شناختی که بیشتر ما ایرانی ها نسبت به اشعار و فال حافظ داریم، کامل نیست. یعنی نمی دانیم شاعر در چه دورانی می زیسته و چه اتفاقاتی برای او پیش آمد کرده اند. دانستن این موارد باعث می شود آگاهی کاملی نسبت به اشعار حافظ داشته باشیم. شاید بسیاری ها حافظ را شاعری عاشق پیشه بنامند. اما حقیقت این است که حافظ در اشعارش به خوبی نشان داده است که نسبت به وضعیت سیاسی بی تفاوت نبوده است. شاید این اشعار را بتوانید در فال حافظ آنلاین ببینید. یکی از این ابیات عبارت است از: فقیه مدرسه دی مست بود و فتوی داد، که مِی ‌حرام، ولی بِهْ ز مالِ اوقاف است. این بیت یک نمونه از اشعاری است که حافظ در این موضوع سروده است؛ برای تحقیق بیشتر، میتوانید از فال حافظ با تفسیر کامل استفاده کنید. به نظرتان آیا حافظ تلاش کرده تا پیامی در این شعرش برساند؟

فال حافظ

چرا آگاهی از اشعار و فال حافظ اهمیت دارد؟

آگاهی کامل از فال حافظ باعث می‌شود تا با شخصیت حافظ بیشتر آشنا شوید. زمانی که با شخصیت شاعر آشنا شدید می توانید به خوبی معنا و هدف ابیات مختلف حافظ را بفهمید. به طور مثال برای اینکه به خوبی معنای فال حافظ آنلاین را بفهمید می توانید از مطالعه کتب مختلف شروع کنید. به طور مثال کتابی که در شرح حال و وضعیت زندگی حافظ است، می تواند شروع مناسبی برای مطالعه باشد. مثلاً کتاب: یادداشت های حافظ از دکتر سیروس شمیسا می تواند گزینه مناسبی باشد. موضوع بعدی که در شناخت حافظ و اشعار او قابل بررسی است، پیشینه و تاریخ شعر قبل از حافظ است. یعنی از زمان رودکی تا حافظ، تاریخ شعر به چه صورت بوده است. بررسی این موضوع باعث می‌شود تا بدانیم بُنیه ی علمی حافظ در دانستن مطالب ادبی در چه سطحی بوده است.

فال حافظ
فال حافظ

اهمیت جنبه معنوی اشعار حافظ

فال حافظ اصلی فقط به عنوان یک فال برای مخاطبان مطرح نیست. بلکه حافظ به جهت مقام عرفانی و معنوی که کسب کرده بود، جایگاه ویژه‌ای داشت. اشعاری که حافظ سروده است مضامین عاشقانه ای دارند که معشوق زمینی و آسمانی را شامل می شود. ولی در اشعار سایر شعرا این مفهوم از عشق وجود ندارد. به طور مثال سعدی بر زیبایی معشوق تاکید کرده و منظورش از عشق، معشوقه ی قابل مشاهده و زمینی است. اما اشعار حافظ این چنین نیستند و مقصود او از عشق فقط دربرگیرنده معشوقه ی زمینی نیست. این موضوع را نویسنده ی کتاب بوی جوی مولیان نیز مطرح کرده است. این نویسنده به اهمیت معنوی فال حافظ اشاره کرده و آن اشعار را سبب راهنمایی بشر میداند.

در انتها سایت آلامتو را که یک وب سایت رسمی و حرفه ای در زمینه تعبیر خواب آنلاین، استخاره و فال به خصوص فال حافظ، فال ازدواج ابجد، فال انبیا و …. می باشد را به شما معرفی می کنیم. تمامی فال ها در این سایت به صورت کاملا آنلاین، واقعی و رایگان انجام می شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.