متن انشا با موضوع خانه

متن انشا درباره خانه

موضوع انشاء درمورد خانه

همه انسان ها از آغاز پیدایش همیشه به دنبال جایی بودند تا در آن مکان از گزند حیوانات وحشی، باد، باران، برف، سرما و آفتاب در امان باشند و آسیب نبینند.

انسان های نخستین به دلیل نبود امکانات و تجهیزات، غارها را برای زندگی و محل استراحت خود انتخاب کردند و کم کم با توجه به نیاز های آن دوران خانه هایی ابتدایی برای خود ساختند، ولی با پیشرفت بشر و گذشت زمان شکل خانه ها هم تغییر کرد و به اشکالی که امروزه در شهر ها و روستا ها می بینیم در آمد.

کان‌های مختلفی در یک شهر وجود دارد. مدرسه، پارک، سینما، فرهنگسرا و… از این مکان‌ها هستند. جایی هست که از همه مکان‌های دیگر یک شهر اهمیت بیشتری دارد؛ آن مکان خانه است.

خانه محل جمع شدن افراد خانواده است. انسان‌ها با زندگی در خانه و در کنار خانواده به آرامش دست پیدا می‌کنند. چرا که در این مکان احساسات فرصت بروز دارند. وجود پدر، مادر، خواهر و برادر به عنوان افرادی که در خانه حضور دارند، به آن گرما می‌بخشد و یکی از نیازهای اساسی انسان یعنی نیاز به آرامش، تأیید، حمایت و صمیمیت را برآورده می‌کنند.

خانه‌های یک شهر با توجه به وضعیت اقتصادی صاحبان آنها، بزرگ یا کوچک هستند. در شهرهای بزرگ بسیاری از خانه‌ها آپارتمانی هستند که برای زندگی در آنها و داشتن رابطه‌ای قانونمند و در عین حال صمیمی با همسایه‌ها باید فرهنگ خاصی را رعایت کرد. در شهرهای کوچک و همین طور در محله‌های قدیمی شهرهای بزرگ خانه‌ها حیاط دارند و بچه‌ها می‌توانند آزادانه در آن بازی کنند.

خانه‌ها در شهرهای مختلف معماری‌های متفاوت دارند و از مواد گوناگون برای ساختن آنها استفاده می‌شود. در شهرهای بزرگ از آهن، سیمان و بتن برای ساخت خانه استفاده می‌شود. در شهرهایی که بارندگی زیاد است، خانه‌ها سقف شیروانی دارند. در مناطق کویری در ساخت خانه‌ها از خاک استفاده می‌شود. خانه‌ها در مناطق محروم جنوب به شکل کپرهایی هستند از تنه‌های نخل درست شده‌اند. خانه عشایر سیاه چادر است.

خانه های قدیمی که معماری زیبا دارند، به عنوان آثار تاریخی شناخته می‌شوند و برای بازدید عموم مردم از آنها استفاده می‌شود. به عنوان مثال خانه پیرنیا از خانه‌های تاریخی شهر کاشان است. خانه افراد مشهور در بعضی موارد به دست سازمان میراث فرهنگی ساماندهی و به موزه تبدیل می‌شود. خانه پدری نیما یوشیج در یوش، خانه پرفسور حسابی و خانه شهید رجایی از این خانه‌ها هستند.

با همه این اوصاف خانه بهترین مکان دنیا است. هرجای دنیا که باشی، دوست داری یک روز به خانه برگردی و هیچ جای دنیا خانه نمی‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.