کارخانه رنگ سازی مشهد

شهر مشهد واقع در استان خراسان رضوی و یکی از بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهرهای کشور محسوب می شود. به همین دلایل در بسیاری از حوزه ها پیش قدم بوده و توانسته است به رتبه خوبی دست پیدا کند. شهر مشهد شامل بزرگترین کارخانه‌ها تولید مواد غذایی، تولید مصالح ساختمانی، تولید مواد صنعتی و شیمیایی می باشد.

کارخانه رنگ سازی مشهد

از جمله مواردی که میتوان به وضوح به آن اشاره کرد، انواع کارخانجات تولید رنگ و مواد شیمیایی است. مبحث رنگ سازی در مشهد از گذشته تاکنون به قدری قدرتمند بوده که توانسته پا به عرصه بازارهای جهانی بگذارد. همین امر سبب شد تا در این مقاله به طور اختصاصی به توضیح و تشریح رنگ سازی مشهد بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

کارخانه رنگ کجاست؟

رنگ به عنوان خاصیتی از اشیا تعریف می شود که به دلیل کیفیت های متفاوت نور منعکس شده یا ساطع شده توسط آن ها، ایجاد می شود. برای دیدن رنگ باید نور داشته باشید. این رنگ ها در کارخانه رنگ تولید می شود و می تواند فرمول های مختلفی برای تولید آن استفاده شود.

در ایران کارخانجات زیادی در شهرهای مختلف مشغول به تولید رنگ هستند. یکی از این شهرها که نقش اساسی در تولید رنگ مورد نیاز کشور دارد، شهر مشهد است. کارخانجات رنگ سازی مشهد مجموعه ای مهمترین قطب های پراهمیت کشور در تولید و عرضه رنگ در داخل و در بازارهای بین المللی است. در ادامه با ما همراه باشید.

چه مدل رنگ هایی در شهر مشهد به تولید میرسد؟

شاید برایتان سوال باشد که چه رنگ هایی در شهر مشهد به تولید میرسد؟ همانطور که بیان شد مشهد یکی از قطب های تولید رنگ در کشور است و همین امر باعث می شود تا تنوع زیادی در محصولات داشته باشند. از جمله مدل رنگ هایی که در رنگ سازی مشهد به تولید میرسد عبارت اند از:

  • تولید انواع رنگ های ساختمانی و صنعتی و حلال‌ها
  • انواع رنگ های اکریلیک برای نقاشی نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی
  • رنگ ساختمانی نانو
  • رنگ ساختمانی خارجی
  • رنگ پلاستیک
  • رنگ چوب نمای ساختمان
  • رنگ ساختمانی ضدآب
  • پوشرنگ روغنی مات و براق آلکیدی
  • جلای آلکیدی
  • رنگ مولتی پرایمین آکریلیک
  • تینر
  • رنگ نیم پلاستیک
  • پوشرنگ تمام پلاستیک مات
  • بتونه های چوب فوری در انواع رنگ ها

مراحل تولید رنگ در کارخانه رنگ مشهد

گام اول: در وهله اول باید اندازه گیری ترکیبات رنگ را انجام داد که یکی از مهمترین بخش های تولید است. ترکیبات رنگ هر یک ظروف مخصوص دارند که با توجه به میزان و نوع مصرف با یکدیگر ترکیب می شوند. زمانی که نوع مصرف مشخص شد، حال زمان شروع فرایند تولید است.

گام دوم: در این مرحله دستگاهی به نام میکسر وظیفه ترکیب مواد را به عهده خواهد داشت. میکسرهای صنعتی معمولا در دقیقه ۱۲۰۰ دور میزنند و این مقدار برای دستیابی به کیفیت رنگ مورد نظر کافی است. زمانی که رنگدانه ها جامد هستند نیاز به این مقدار دور نیز است. این تعداد دور از به هم چسبیدن رنگدانه ها و جلوگیری می کند. برخی از رنگ‌کاران سنتی به کمک ظروف خاصی عملیات میکس را انجام میدهند، اما این عملیات به مهارت خاصی نیاز دارد که ممکن نیست هر فردی بتواند آن را به درستی انجام دهد.

کارخانه رنگ سازی مشهد

گام سوم: در مرحله نهایی پس از این که رنگ آماده شد در کارخانه بسته بندی شده و برای مصرف روانه بازار خواهد شد.

بهترین حالت برای تولید رنگ مراکز و کارخانه های بزرگ است. در کارخانه رنگ مشهد تولید هرگز در محیط های کوچک صورت نمیگیرد و از افراد متخصص برای تولید استفاده می شود. بهتر است بدانید در فرایند تولید ممکن است فعل و انفعالات باعث آتش سوزی شود و در بهترین حالت اگر رنگی مورد استفاده باشد بدترین کیفیت ممکن را دارد. تمامی کارخانجات رنگ مشهد از نظر ایمنی در بالاترین سطح قرار گرفته و محیطی امن را برای کارکنار فراهم آورده اند.

مواد تشکیل دهنده رنگ

از مواد زیر در ساخت رنگ‌ها استفاده می شود:

رنگ پایه (زرین)

از رنگ پایه برای چسباندن مواد به یکدیگر در صنعت رنگ استفاده می شود.

حلال‌ها

همه‌ی رنگ‌ها یک مایع حلال دارن که سایر مواد را در خود حل می کند.

رنگدانه‌ها

رنگدانه‌ها با جذب طول موج‌های انتخابی، رنگ نور انعکاسی را تغییر می دهد.

کارخانه رنگ سازی مشهد

افزودنی‌ها

در طول زمان تولید رنگ، با اضافه کردن افزودنی‌ها هم میتوان مراحل تولید را آسان تر کرد و هم میتوان خواص مطلوب‌تری به رنگ بخشید.

به هرحال تولید رنگ فرایند پیچیده ای دارد و به عنوان یکی از کارآمدترین ترکیبات پلیمری شناخته می شود. میدانیم که رنگ از همه لحاط در زندگی روزمره ما کاربرد داشته و اهمیت ویژه ای را به همراه دارد. پس بسیار مهم است که به بهترین شکل و باکیفیت ترین حالت تولید شود.

منبع : روشان فام


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *