آسیب های مختلف استرس کاری برای بدن

آسیب های مختلف استرس کاری برای بدن

برای مقابله با استرس کاری بهتر است از برخی راهکارهای پزشکی کمک بگیرید، عوامل متعددی در حین کار می توانند استرس افراد شاغل را افزایش داده و  سلامت روانی آن ها را در معرض خطر قرار دهند، پژوهشگران معتقدنداین نوع استرس همانند سیگار دست دوم مضر و خطرناک است.

محققان آمریکایی می‌گویند استرس کاری به اندازه سیگار دست دوم برای سلامت مضر است. محققان دانشگاه هاروارد در بررسی‌های اخیر خود اعلام کردند ناامنی شغلی ,ساعات کاری طولانی, داشتن رئیس مستبد و … می‌تواند سبب استرس کاری شود و این مسئله بر سلامت افراد اثر منفی می‌گذارد. محققان برای اثبات این قضیه ۲۲۸ تحقیق را که پیش از این در رابطه با استرس شغلی انجام شده بود مورد بررسی قرار دادند.

در این بررسی‌ها، بیکار یا شاغل بودن، میزان ساعات کاری و وجود جر و بحث و دعوا در محیط کار و خانه افراد تحت نظر گرفته شد. محققان در قدم بعدی فاکتورهای استرس‌زا را بر ۴ مسئله دیگر مطابفت دادند: افراد از بدن خود چقدر رضایت دارند، وضعیت سلامت روانشان چگونه است، آیا تحت درمان روانپزشک یا روانشناس بوده‌اند و آیا پیش از موقع فوت کرده‌اند. بعد از اتمام تحقیقات، پژوهشگران اعلام کردند بیکاری و نداشتن بیمه و فقدان اختیار در محل کار احتمال مرگ پیش از موقع را بالا می‌برد. این احتمال به اندازه احتمال مرگ در افرادی است که سیگاری دست دوم محسوب می‌شوند. محققان همچنین اعلام کردند، ساعات کاری طولانی و جدل در محیط کار تا ۲۰ درصد احتمال مرگ زود هنگام را بالا می‌برد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.