آسیب های کشنده سیگار

آسیب های کشنده سیگار

آیا استعمال دخانیات کشنده است؟ کسانی که علاقه مند به دود کردن سیگار هستند از چه مشکلاتی رنج میبرند، چه بیماری هایی سلامت این افراد را تهدید میکند؟آسیب ها و عوارض جانبی سیگار کشنده و غیرقابل پیش بینی خواهد بود مراقب سلامتی تان باشید و از همین امروز سیگار را ترک کنید.

از هر ۳ نفر سیگاری ۲ نفر در اثر ابتلا به بیماریهای وابسته به سیگار می‌میرند. این آمار در مقایسه با آنچه تا‌کنون به نظر می‌رسید نگران‌کننده‌تر است. روی پاکت‌های سیگار نوشته شده سیگار کشنده است! اما چقدر کشنده؟ تحقیقات اخیر پژوهشگران استرالیایی نشان داده از هر سه نفر سیگاری دو نفر به دلیل ابتلا به بیماریهای وابسته به سیگار جان می‌بازندو این آمار واقعا نگران‌کننده است.

طبق تحقیقی که نتایج آن در مجله پزشکی BMC medicine منتشر شده است بررسی ۲۰۰ هزار فرد بالای ۴۵ سال به مدت ۴ سال نشان داده دو سوم یعنی ۶۷ درصد افراد سیگاری که بیش از ۳۵ سال سیگار کشیده‌اند در نهایت به دلیل ابتلا به بیماریهای وابسته به سیگار فوت می‌کنند. از جمله این بیماریها می‌توان به ۱۴ نوع سرطان، بیماریهای قلبی عروقی و . . .اشاره کرد. پیش از این نیز تحقیقات دیگری به اثبات رسانده بود که از هر دو نفر سیگاری یک نفر در اثر عوارض مربوط به سیگار فوت می‌کند و از هر ۱۰۰ نفر یک نفر قربانی عوارض سیگار دست دوم می‌شود. تحقیقات جدید نشان می‌دهد این آمار وقتی میزان مصرف سیگار از ۱۰ عدد بگذرد دو برابر و وقتی از یک پاکت گذشت ۴ برابر می‌شود. همچنین سیگاریها ۱۰ سال زودتر از افراد غیر‌سیگاری فوت می‌کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *