آیا ماساژ‌ درمانی در دوران بارداری مفید است؟

آیا ماساژ‌ درمانی در دوران بارداری مفید است؟

آیا در دوران بارداری ماساژ درمانی مفید است؟

دوران بارداری دورانی بسیار سخت و حساسی می باشد بنابراین باید تمامی جوانب احتیاط را درنظر گرفت بنابراین در مطلب زیر در مورد ماساژ درمانی در دوره بارداری صحبت شده است . که آیا مفید است یا خیر؟

در دوران بارداری هم می‌توان از فواید ماساژ درمانی بهره برد. معمولا متخصصان، از تخت‌های ویژه ماساژ در دوران بارداری استفاده می‌کنند. هر جلسه ماساژ درمانی، حدود یک ساعت به طول می‌انجامد. بر اساس یکی از مطالعات انجام شده در دانشگاه میامی، ماساژ در دوران بارداری، باعث کاهش میزان درد پشت و پا،

کاهش تولید هورمون استرس که کورتیزول نام دارد و افزایش خواب و تولید هورمون سروتونین و دوپامین می‌شود. علاوه بر این، ماساژ به افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کند. به طور کلی سه نوع روش ماساژ درمانی وجود دارد: ماساژ عمیق، که شامل ماساژ ماهیچه‌های زیرین است، ماساژ سوئدی،

که شامل کشش ماهیچه‌ها و مفاصل می‌شود و ماساژ شیاتسو، که شامل ماساژ ضربه‌ای و تأمین انرژی از دست رفته بدن می‌باشد. متخصصان، روش ماساژ عمیق را برای مادران باردار توصیه نمی‌کنند زیرا ممکن است باعث ایجاد لخته خون در پا شود. اما دو نوع دیگر، باعث افزایش ۵۰ درصدی گردش خون در بدن مادر می‌شوند. در شیوه‌های نوین ماساژ درمانی در دوران بارداری، ماساژ به آرامی و با هدایت خون به سمت قلب انجام می شود.

با وجود اینکه مدرک مشخصی وجود ندارد، برخی از متخصصان، هشدار می‌دهند که ماساژ درمانی در سه ماهه اول بارداری ممکن است منجر به سقط جنین شود. به توصیه متخصصان زنان و زایمان، بهتر است در صورت داشتن علایم زیر از انجام ماساژ خودداری کنید: حالت تهوع و سرگیجه، فاکتورهای خطر سقط، شرایط بارداری پرخطر مانند جفت جدا شده و احتمال زایمان پیش از موعد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *