ابتلا به سرزنش خود در بیماری آرتریت روماتوئید

ابتلا به سرزنش خود در بیماری آرتریت روماتوئید

سرزنش در افراد مبتلا به بیماری آرتریت روماتوئید

در مطلب زیر در مورد بیماری آرتریت روماتوئید صحبت شده است که معمولا یکی از علائم این بیماری سرزنش خود می باشد که در این بیماری فرد به سرزنش خود می پردازد.

افرادی که به‌تازگی می‌فهمند به بیماری آرتریت روماتوئید مبتلا هستند، معمولا گرایش به این دارند که خودشان را سرزنش کنند. به گفته متخصصان، یکی از رایج‌ترین تصورات اشتباه درباره آرتریت روماتوئید این است که افراد فکر می‌کنند خودشان باعث ابتلا به این بیماری شده‌اند.

متخصصان هنوز علت اصلی ابتلا به بیماری‌های خودایمنی را نمی‌دانند، اما بارها با این سوال بیماران مواجه می‌شوند: کدام اشتباه من باعث ابتلا به این بیماری شده است؟! علت ابتلا به آرتریت روماتوئید هنوز نامشخص است، اما این بیماری نیز مثل همه بیماری‌های خودایمنی دیگر،‌

زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم ایمنی بدن اشتباه عمل می‌کند و به بافت‌ها و سلول‌های سالم بدن حمله می‌برد. بیماری‌های خودایمنی، از آرتریت روماتوئید تا ام‌اس و دیابت نوع ۱، همگی نسبتا شایع هستند. بنابراین خودتان را به‌خاطر ابتلا به این بیماری‌ها سرزنش نکنید. اگر به بیماری آرتریت روماتوئید مبتلا شدید،پیش از هر چیزی باید اطلاعات خودتان را درباره این بیماری افزایش دهید.

متاسفانه تصورات نادرست افراد مبتلا به این بیماری معمولا از سایت‌های نامعتبر اینترنتی و افراد غیرمتخصص نشأت می‌گیرد و این بیماران باید با این موضوع مقابله کنند. البته به دست آوردن فهم دقیق و درست درباره بیماری آرتریت روماتوئید ممکن است کمی دشوار باشد. با این‌حال، اولین مرحله بعد از تشخیص دادن این بیماری توسط پزشک، کسب اطلاعات درست و استاندارد درباره آن است.

عواملی که می‌توانند خطر ابتلا به رماتیسم مفصلی زانو را افزایش دهند عبارت‌اند از:

جنسیت شما: شیوع آرتریت روماتوئید در خانم‌ها بیشتر از آقایان می‌باشد.
سن: آرتریت روماتوئید می‌تواند در هر سنی ظاهر شود ولی شیوع آن در سنین بین ۴۰ تا ۶۰ سال بیشتر است.
سابقه‌ی فامیلی: اگر یکی از اعضای خانواده‌ی شما به آرتریت روماتوئید مبتلا باشد، خطر ابتلای شما به این بیماری بالا می‌رود.
استعمال دخانیات: سیگار کشیدن خطر ابتلا به آرتریت روماتوئید را در شما افزایش می‌دهد، به‌خصوص اگر زمینه‌ی ارثی این بیماری را نیز داشته باشید. همچنین به نظر می‌رسد که سیگار کشیدن ارتباط مستقیمی با شدیدتر بودن بیماری دارد.
عوامل محیطی: بااینکه این عامل زیاد در نظر گرفته نمی‌شود، ولی قرار گرفتن در معرض موادی چون آزبست و سیلیس می‌تواند خطر ایجاد آرتریت روماتوئید را افزایش دهد.
اضافه‌وزن: به نظر می‌رسد افرادی که اضافه‌وزن دارند، بیشتر درخطر ابتلا به آرتریت روماتوئید قرار می‌گیرند، به‌خصوص در خانم‌هایی که تشخیص بیماری در آن‌ها در سنین ۵۵ سالگی و کمتر انجام‌شده است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.