اجابت مزاج سالم

 اجابت مزاج سالم

اگر دچار مشکل در اجابت مزاج شده اید بهتر است سبک تغذیه ای خود را تغییر دهید و از موادغذایی سالم در این زمینه کمک بگیرید. اجابت مزاج طبیعی بسته به خورد و خوراک شماست برای تنظیم فعالیت روده بهتر است برخی نکات تغذیه ای را رعایت کنید.

داشتن گوارش سالم و اجابت مزاج بدون دردسر، یک دستورالعمل واضح دارد: رژیم غذایی سالم و سرشار از فیبر، مصرف مایعات زیاد و ورزش به‌طور منظم. دکتر اریک ایزرایلین، مسئول بخش گوارش در دانشکده پزشکی دیوید گفن، می‌گوید: «به‌طور کلی، مصرف ۲۰ تا ۲۵ گرم فیبر غذایی برای هر روز توصیه می‌شود. دریافت این مقدار از فیبر با تغذیه براساس یک رژیم غذایی سالم واقعا امکان‌پذیر است.

اگر اجابت مزاج شما دیر به دیر اتفاق می‌افتد و در این زمینه مشکل دارید، اولین توصیه به شما این است که دریافت فیبر غذایی را با استفاده از مواد غذایی مناسب و مکمل‌ها افزایش بدهید». مواد غذایی سرشار از فیبر بدین ترتیب هستند: غلات و نان سبوس‌دار، میوه‌ها و سبزی‌های سالم، مغزهای خام. استفاده درست از این منابع غذایی معمولا با گذشت یک یا دو روز، اجابت مزاج را به حالت طبیعی بازمی‌گرداند. تامین آب بدن نیز واقعا برای فعالیت روده‌ها کلیدی است. البته این کار زمانی به اجابت مزاج کمک می‌کند که هر روز به‌درستی انجام شود. به‌گفته دکتر ایزرایلین، دریافت مایعات به‌اندازه کافی به مدفوع کمک می‌کند تا خیلی راحت‌تر از دستگاه گوارش عبور کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.