اختراع بارکد ویژه مبتلایان به آلزایمر

اختراع بارکد ویژه مبتلایان به آلزایمر

درمان آلزایمر به شیوه جدید

در مطلب زیر به شیوه جدیدی که ژاپنی ها برای درمان آلزایمر اختراع کرده اند اشاره شده که این روش اختراع یک بارکد جدیدیست که مانع گم شدن افراد آلزایمری می گردد.

محققان ژاپنی، شیوه نوینی را برای ردیابی سالمندان مبتلا به آلزایمر یا زوال عقل ابداع کرده‌اند که مانع از گم شدن آنان در سطح شهر می‌شود. در این روش جدید، از بارکدهای قابل ردیابی استفاده شده است که به انگشتان دست‌ها و پاهای سالمندان الصاق می‌شوند. این بارکدها روی برچسب‌های ریز مخصوص ناخن قرار گرفته‌اند

و هر کدام‌شان حامل تعدادی از اطلاعات هویت‌یابی مربوط به سالمندان هستند. درواقع، همین اطلاعات می‌توانند به پیدا کردن سالمندان مبتلا به آلزایمر یا زوال عقل کمک کنند. اندازه بارکدهای طراحی‌شده، حدود یک سانتی‌متر است و این بارکدهای مهم بخشی از خدمات عمومی رایگان برای مردم ژاپن هستند

که برای اولین بار در همین کشور به اجرا گذاشته می‌شوند. درحال حاضر، برچسب‌های شناسایی برای لباس یا کفش وجود دارند، اما سالمندان مبتلا به زوال عقل همیشه از آن‌ها استفاده نمی‌کنند. پس قابلیت چسبیدن این بارکدها روی ناخن واقعا مزیت بزرگی است.

تراشه موجود در این بارکدها به‌طور متوسط تا ۲ هفته روی ناخن باقی می‌مانند، حتی اگر با رطوبت و آب تماس پیدا کنند. بنابراین، اگر یکی از سالمندان مبتلا به آلزایمر در سطح شهر گم شود، پلیس می‌تواند سریعا به اطلاعات هویت‌یابی فرد گم‌شده دسترسی پیدا کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *