اختلالات عصبی در اطفال نارس

اختلالات عصبی در اطفال نارس

نوزادانی که به اختلالات عصبی دچار می شوند پیش از موعد مقرر متولد می شوند و در معرض ابتلا به انواع مشکلات عصبی هستند. عملکردهای شناختی آن ها کاهش پیدا خواهند کرد. کودکان نارس پس از تولد تحت مراقبت های ویژه قرار میگیرند.

نوزادانی که قبل از موعد متولد می شوند ، یعنی کودکانی که قبل از ۳۷ هفتۀ دوران بارداری متولد می شوند در مقایسه با دیگر نوزادان بیشتر در معرض ابتلا به اختلالات عصبی هستند.محققانKing’s College لندن تحقیقی را انجام داده اند که در فهم چرایی تأثیر تولد قبل از موعد بر روی کاهش پیوندهای مغزی مرتبط با عملکرد شناختی کمک شایانی می کند.

دکتر هیلاری تولمین، رئیس بخش مغز King’s College ، و همکارانش نتایج این تحقیق را در مجلۀ Proceedings of the National Academy of Sciences. به چاپ رساندند. در سال ۲۰۱۲، بیش از ۴۵۰۰۰۰ کودک در ایالات متحده زودتر از موعد متولد شدند.محققان این تحقیق تمرکز خود را بر روی پیوندهای میان کورتکسو تالاموس مغز کودکان نارسی قرار دادند که در بخش مراقبت های مخصوص کودکان نارس نگهداری می شدند. بنابر نتایج این تحقیق، این پیوندهای مغزی که عامل مؤثری در عملکردهای شناختی بالا هستند در نوزادان نارس کاهش می یابند و در نتیجه عملکرد شناختی آنها نیز کاهش می یابد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *