اختلال تمرکز با آلودگی هوا

 اختلال تمرکز با آلودگی هوا

یکی از عوامل ایجاد اختلال تمرکز می تواند آلودگی هوا باشد، با آلوده شدن هوا عوارض فراوانی سلامت مغز و حافظه ما را تهدید میکند، ذزات معلق در هوای آلوده هم باعث اختلال تمرکز و هم باعث افسردگی و مشکلات خلق و خو خواهند شد.

گروهی از محققان با انتشار مقاله‌ای در مجله Molecular Psychiatry، اعلام کردند که اگر برای مدت‌زمان طولانی در معرض آلودگی هوا قرار بگیرید، ممکن است با تغییرات فیزیکی مخرب در مغز، مشکلات مربوط به توانایی یادگیری و حافظه و حتی افسردگی مواجه شوید. این محققان می‌گویند که تا به امروز مطالب زیادی درباره اثرات مخرب آلودگی هوا بر روی سلامت ریه‌ها و قلب، منتشر شده است،

اما اطلاعات کمی درباره تاثیر منفی آلودگی هوا بر روی خلق‌وخو و هوش افراد وجود دارد. در این مطالعه، از موش‌های آزمایشگاهی استفاده شد تا تاثیر ذرات مشابه آن‌چه در آلودگی هوای شهرهای بزرگ وجود دارد، از جمله دود اتومبیل‌ها، آلودگی‌های صنعتی و گرد و غبار طبیعی، مورد بررسی قرار گیرد. در نهایت، مشخص شد که قرار گرفتن طولانی در معرض آلودگی هوا در شهرهای بزرگ سراسر جهان، می‌تواند تاثیر منفی بر روی واکنش‌های عاطفی داشته باشد و حتی باعث اختلال شناختی شود. این مطالعه، اطلاعات مهمی درباره دلایل عمده زیست‌محیطی ارائه می‌دهد که بر روی افرادی که در شهرهای بزرگ و به‌خصوص بخش‌های آلوده شهر زندگی می‌کنند، تاثیر می‌گذارد، و در واقع، باعث خلق‌وخوی پایین و اختلال تمرکز می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *