ارتباط خر و پف با سرطان سینه

ارتباط خر و پف با سرطان سینه

آیا میدانید زنانی که در خواب خرو پف میکنند نسبت به دیگران از شانس بیشتری برای مقابله با سرطان پستان برخوردارند. خروپف کردن آن ها با پیشگیری از سرطان سینه ارتباط مستقیمی دارد بهتر است به تازه ترین یافته های پزشکی در این باره دقت کنید.

یکی از جدیدترین مطالعات محققان در زمینه سرطان، نتایج تازه‌ای را درباره ارتباط بین خواب و سرطان پستان نشان می‌دهد. براساس گزارشی که در Journal of Clinical Sleep Medicine منتشر شده است، احتمال نجات یافتن از سرطان پستان در میان زنانی که خواب کوتاهی دارند و مکررا در خواب خروپف می‌کنند، کاهش پیدا می‌کند. محققان دانشگاه واشینگتن در این مطالعه تصمیم گرفتند تا به ارزیابی این موضوع بپردازند که خصوصیات خواب چطور روی نجات یافتن زنان مبتلا به سرطان پستان از این سرطان تاثیر می‌گذارد. آنان به همین منظور، اطلاعات مربوط به ۲۱ هزار و ۲۳۰ نفر از زنان را بررسی کردند که همگی در مرحله اول سرطان پستان قرار داشتند.

علاوه بر این‌ها، اطلاعاتی مربوط به مدت‌زمان خواب، خروپف کردن و خصوصیات دیگر خواب آنان جمع‌آوری شد. محققان در ادامه، این اطلاعات را با وضعیت نهایی هر فرد مبتلا به سرطان بررسی کردند تا نقش عوامل خواب را بر نجات یافتن از سرطان ارزیابی کنند. نتایج نهایی نشان داد که زنانی که بیشتر از ۵ شب در هفته خروپف می‌کنند و هر شب کمتر از ۶ ساعت می‌خوابند، دو برابر بیشتر از زنان دیگر در معرض مرگ بر اثر سرطان پستان قرار دارند. مسئولان این مطالعه از کشف ارتباط بین خروپف کردن و نجات یافتن از سرطان واقعا شگفت‌زده هستند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.