ارتباط دیابت نوع ۲ با مشکلات مربوط به حافظه

ارتباط دیابت نوع ۲ با مشکلات مربوط به حافظه

آیا از تاثیرات منفیدیابت نوع ۲ بر بدنتان آشنایی دارید و میدانید این عارضه چه خطرات جانبی برای ذهن دیابتی ها در بردارد ؟دیابت نوع ۲ می تواند باعث ضعف حافظه و کاهش توانایی های ذهنی آن ها می شود، و مهارت هایی مانند حفظ کردن و به خاطر سپردن را در این افراد کاهش دهد.

آسیب دیابت نوع ۲ و تاثیر آن بر حافظه را بیشتر بشناسید. یکی از محققان با انتشار نتایج مطالعه خود در مجله نورولوژی، تاثیر منفی دیابت نوع ۲ بر مهارت‌های ذهنی را بررسی کرد. در این مطالعه که ۴۰ نفر با میانگین سنی ۶۰ سال، مورد ارزیابی قرار گرفته بودند، ۱۹ نفر مبتلا به دیابت نوع ۲ بودند و ۲۱ نفرشان بیماری قند خون نداشتند. همه این افراد یک باردر ابتدای مطالعه و بار دیگر در انتهای مطالعه مورد آزمایش قرار گرفتند. این آزمایش‌ها شامل آزمایش‌های مربوط به توانایی‌های فکری و حافظه آن‌ها بود.

به‌علاوه این‌که جریان خون در مغز همه آنان با استفاده از ام آر آی بررسی شد و از همه آن‌ها آزمایش خون گرفته شد تا میزان قند خون و التهاب این افراد هم مشخص شود. نتایج نهایی نشان دادکه افرادی که دیابت نوع ۲ دارند در کم‌تر از ۲ سال در جریان خون مغزشان اختلال ایجاد می‌شود که این اختلال باعث مشکل در توانایی‌های فکری و به‌خصوص ضعف حافظه می‌شود. در واقع تعادل جریان خون در بین افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ تا ۶۵ درصد کم‌تر می‌شود و توانایی ذهنی این افراد در طی ۲ سال از حفظ کردن ۱۰ کلمه به ۸ کلمه کاهش پیدا می‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.