ارتباط پرخوری با DNA

ارتباط پرخوری با DNA

چاقی ارتباط مستقیمی با ژنتیک و DNA ما دارد. وقتی والدین ما اضافه وزن قابل توجهی داشته باشند خود ما نیز در آینده ای نه چندان دور سرنوشتی همانند آن ها خواهیم داشت برای مقابله با این مشکل ارثی از چه روش هایی می توانیم کمک بگیریم؟

اگر پدر و مادرتان هر دو درگیر وزنشان بوده اند، شاید با خود فکر کنید که شما هم دچار همین سرنوشت می شوید یا خیر.

بالاخره حدود ۱۰۰ نوع ژن وجود دارد که با چاقی در ارتباط هستند ، این یعنی ممکن است چیزی بیشتر از صفات ظاهری را از پدر و مادر به ارث ببریم.

اما خبر خوب اینکه تمام این ژن ها ضرورتا غیر قابل تغییر نیستند. برخی از این ژن ها که با نام ژن های چاقی شناخته می شوند بسته به عادات و محیط می توانند تغییر کنند.

می توانید پول زیادی را خرج آزمایش های DNA کنید تا متوجه شوید چه ژن هایی هستند که منجر به چاقی تان می شوند اما توصیه می کنم با آن پول کارِ دیگری بکنید و به جایش از راهکارهای هوشمندانه ای که در ادامه گفته می شود استفاده کنید تا DNA چاقی را خاموش کنید.
اگر شما هم جزو همان دسته از افر‌دای هستید که نمی‌توانند در برابر غذاهای پُرچرب و خیلی شیرین،‌ مقاومت کنند شاید این ساختار ژنتیکی شما باشد که باید مورد سرزنش قرار بگیرد، نه شما! در واقع، محققان می‌گویند یک جفت ژنتیکی را شناسایی کرده‌اند که با هم تعامل زیادی دارند و واکنش‌های مغز نسبت به غذاهای چرب و شیرین را تشدید می‌کنند.

این دو گونه از ژن‌ها FTO و DRD۲ نام دارند که با هم در این فرآیند تعامل می‌کنند و با افزایش خطر ابتلا به چاقی مرتبط هستند. آنان معتقدند که این یافته‌های تازه می‌تواند دریچه‌های تازه‌ای به‌سوی طراحی روش‌های درمانی جدید برای چاقی باز کند.

مسئولان این مطالعه می‌گویند یکی از دلایلی که ممکن است افراد دارای ژن FTO را با افزایش احتمال چاقی روبه‌رو کند، سیگنال‌های دوپامین در مغز است که همزمان با دیدن غذاهای چرب و شیرین، بیشتر ترشح می‌شود و هوس خوردن این‌گونه غذاها را تشدید می‌کند و باعث می‌شود که این افراد بیشتر تمایل داشته باشند که چنین غذاهایی بخورند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *