ساگو چیست و چه خاصیتی دارد؟

 

ارزش غذایی ساگو چیست

فواید ساگو شامل  افزایش وزن، بهبود گردش خون، تراکم استخوان، بیماریهای عصبی، فشار خون و هضم خوب است. همچنین به  بهبود سطح انرژی بدن کمک می کند.

بنابراین، در ادامه مطلب توضیح میدهیم که ارزش غذایی ساگو چیست و چه ویتامینهایی دارد


ساگو چیست؟

ساگو یک ماده نشاسته  ای است که از  درخت های نخل مختلف استخراج می شود.

دانه های ساگو را تهیه  و یا به صورت پودر  درمی آورند. این بیشتر  در گینه نو استفاده می شود،  این مواد غذایی نشاسته دار بسته به نوع استفاده  در فرم های مختلف  وجود دارد.

یکی از محبوب ترین ها در قالب “مروارید” است. آنها توپ های کوچک هستند که می توانند به راحتی به آب، شیر یا سایر سس ها اضافه شوند و از  آنها همه چیز  از پودینگ ها گرفته تا خورشتها استفاده می شود.  همچنین مروارید ساگو  نوشیدنی های مختلفی تهیه میکنند

هنگامی که پودر ساگو با آب مخلوط می شود، نشاسته را آزاد می کند که می تواند به راحتی شکل بگیرد و در رسپی های مختلف آشپزی استفاده می شود. با وجود داشتن ارزش تغذیه ای قابل توجهی، هنوز غذای اصلی بسیار مهم در جهان است.


ارزش تغذیه ای ساگو

ساگو دارای کالری بالایی است؛ ۳۵۰ کالری در   ۱۰۰ گرم.

همچنین دارای کربوهیدرات ها بسیار زیادی است، همانطور که بیشتر غذاهای نشاسته دار  مانند نشاسته ای که در سیب زمینی وجود دارد ..

این ماده غذایی همچنین دارای مقدار متوسط آهن و پتاسیم، کلسیم و مس کم است.

همچنین مقادیر زیادی ویتامین ها، بویژه اسید فولیک و سایر ویتامین های  خانواده B دارد.

حاوی مقادیر کم چربی، پروتئین و فیبر است  است.

 

 

ارزش غذایی ساگو چیست


افزایش وزن

اگر دچار سوء تغذیه هستید یا اگر از بیماری رنج می برید، ساگو می تواند یک راه عالی و ارزان برای افزایش سریع وزن باشد.

در هر ۱۰۰ گرم  حدود ۳۵۰ کالری وجود دارد. این ماده نشاسته  ای را می توان به پودینگ ها اضافه کرد و می تواند انرژی مورد نیاز را به صورت طبیعی  و همچنین افزایش وزن را فراهم کند


کاهش فشار خون

چون این ماده غذایی  پتاسیم  دارد بخاطر همین فشار خون را کاهش میدهد . پتاسیم ، می تواند فشار خون را کاهش دهد و از بیماریهای قلب و عروق پیشگیری کند


بهبود هضم

از نظر مشکلات گوارش یا التهاب در معده،  هضم غذا را آسان میکند . چون فیبر دارد برای دستگاه گوارش مفید است ،


افزایش انرژی

بدیهی است که کالری منبع اصلی انرژی برای انسان است به راحتی قابل هضم است و یک راه عالی برای حفظ سطح انرژی  و تنظیم آن در طول روز است.


تراکم  استخوان

اگر چه مقدار مواد معدنی در ساگو محدود است، مقدار کمی  مس، آهن و کلسیم وجود دارد. این می تواند در ایجاد بافت استخوانی مفید باشد که از پوکی استخوان، و همچنین  از التهاب در سراسر بدن پیشگیری میکند


افزایش رشد عضلات

این نشاسته نه تنها مقدار زیادی انرژی را برای تمرین فراهم می کند بلکه شامل ترکیبات خاصی است که می تواند به افزایش سرعت بهبود عضلات کمک کند. اساسا، مصرف منظم ساگو کمک می کند تا عضلات شما برای مدت طولانی کار کنند و تعمیرات و رشد آنها را تسریع کنند.


کاهش نقص لوله عصبی

با مقادیر متوسط اسید فولیک،  از بروز نقایص لوله عصبی در نوزادان جلوگیری شود.

این یک کمبود ویتامین معمولی است که می تواند اثرات جدی بر روی بارداری و نوزاد داشته باشد، بنابراین اطمینان از داشتن اسید فولیک ضروری ضروری است.
بهبود عملکرد عصب با تغییر مثبت تعادل الکترولیتی شما در بدن،  این ماده غذایی قادر به بهبود عملکرد سیستم عصبی است.

سیستم عصبی ما نیاز به الکترولیت دارد تا بتواند به طور موثر ارتباطات پیام را از مغز به هر قسمت دیگر بدن، از جمله ماهیچه ها، ارتباط دهد.


گردش خون را افزایش می دهد

یکی از مواد معدنی که  در مقدار قابل توجهی دارد، آهن است که به طور مستقیم با تولید گلبول های قرمز در بدن ارتباط دارد و به همین ترتیب گردش خون است.

با افزایش تعداد گلبول های قرمز خون، می توانید جریان خون را به اندام های بدن افزایش دهید، که می تواند بهبود بخشید و بهبود یابد و همچنین در سطح انرژی شما افزایش یابد.


کلام احتیاط: همانطور که قبلا ذکر شد، این ماده مقدار کمی از ارزش غذایی، اما با کالری زیاد است.

اگر شما آن را بیش از حد مصرف کنید، ممکن است افزایش وزن داشته باشید.

هنگامی که مصرف شدید مقدار و به طور مناسب به مصرف کالری روزانه خود اضافه کنید، این نشاسته می تواند بسیار مفید باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.