از بین رفتن میل جنسی بوسیله استرس و خستگی

از بین رفتن میل جنسی بوسیله استرس و خستگی

تاثیر استرس و خستگی در میل جنسی

در بعضی مواقع انقدر خستگی و استرس در فرد زیاد است که بر علاقه و او به میل جنسی غلبه می کند بنابراین قاتلان اصلی میل جنسی در فرد استرس و خستگی روزانه می باشد.

هر چه‌قدر هم که به رابطه جنسی با همسرتان علاقه داشته باشید، حتما مواقعی هست که آن‌قدر خسته‌اید که هیچ کار دیگری جز خوابیدن برای شما ممکن نیست. اما وقتی که همسرتان خیلی خسته است و نمی‌تواند رابطه جنسی داشته باشد، این اتفاق را توهین‌آمیز و نگران‌کننده تلقی می‌کنید و می‌گویید ناعادلانه است،

اما خودتان هم می‌دانید که او واقعا خسته است! در واقع، همان عوامل استرس‌زایی که ممکن است بر روی میل جنسی شما تاثیر منفی بگذارد، روی همسرتان هم اثرگذار است. محققان در یکی از مطالعات اخیر که در The Journal of Sexual Medicine چاپ شده است، زوج‌هایی را تا ۳ ماه تحت نظارت قرار دادند که به‌تازگی صاحب فرزند شده بودند؛

و متوجه شدند که خستگی، استرس و کمبود زمان، از شایع‌ترین دلایلی هستند که باعث می‌شوند میل جنسی زنان و مردان کاهش پیدا کند. یکی از مسئولان این مطالعه می‌گوید: «استرس یکی از بزرگ‌ترین عوامل کُشنده میل جنسی است و این سبک زندگی مدرن ما انسان‌هاست که مقصر اصلی این استرس محسوب می‌شود.

افراد زیادی هستند که به رخت‌خواب می‌روند، بعد ناگهان می‌بینند که تبلت یا موبایل هوشمند در دست‌شان است و بعد احساس می‌کنند که خلق‌وخوی پایینی دارند!». این محققان توصیه می‌کنند که به‌خاطر خودتان هم که شده، قبل از رفتن به رخت‌خواب، سراغ وسایل الکترونیکی نروید!


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.