از دست دادن شنوایی با برخی نشانه های مهم

از دست دادن شنوایی با برخی نشانه های مهم

از دست دادن شنوایی با عوامل مختلفی امکانپذیر خواهد بود. بهتر است به این عضو بدنتان بیشتر اهمیت دهید. درد در ناحیه گوش می تواند ناشی از عفونت دندان یا عفونت گلو پدید بیاید به راهنمایی های پزشکی در این باره دقت کنید.

امروزه بسیاری از افراد به سوراخ کردن گوش‌ها علاقه دارند و فکر می‌کنند که انجام دادن این کار به دست خودشان یا دوستان‌شان هیچ خطری برای گوش‌ها ندارد. حتی برخی افراد، این کار را در محیط‌های آلوده و غیراستاندارد انجام می‌دهند و خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف را بالا می‌برند. متخصصان اکیدا توصیه می‌کنند که هرگز خودتان گوش‌ها را سوراخ نکنید، چون این کار به شکل‌گیری عفونت‌های مختلفی منجر می‌شود. این کار باید توسط فرد متخصص و با استفاده از ابزارهای استرلیزه انجام شود.

از دست دادن شنوایی، از یک منظر با از دست دادن موها شباهت دارد: از دست دادن هر کدام از آن‌ها، احتمالا برای همیشه است! بنابراین، نباید مشکلات ناحیه گوش را بی‌اهمیت تلقی کرد. برخی افراد، هرگز برای درد گوش یا کاهش شنوایی یا از دست دادن آن به پزشک مراجعه نمی‌کنند، در صورتی که این کار واقعا از اهمیت خاصی برخوردار است. همه ما در طول زندگی، زنگ‌زدن گوش یا کیپ‌شدن آن را تجربه می‌کنیم، اما اگر این حالت‌ها تداوم پیدا کنند یا به‌مرور زمان شدت بیشتری بگیرند،حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنیم. یکی از حالت‌های دیگری که مراجعه به پزشک را ضروری می‌سازد، درد در ناحیه گوش است، اما این درد همیشه به خود گوش مرتبط نمی‌شود. چانه، دندان‌ها و گلو، دارای عصب‌های مشترکی با گوش‌ها هستند. بنابراین، وجود مشکل در هر کدام از این قسمت‌های سر، از جمله سرطان گلو، می‌تواند به‌صورت درد در ناحیه گوش نمایان شود. پس اگر با گوش‌درد مداومی مواجه شدید که بیشتر از یک یا دو روز طول می‌کشد، حتما به پزشک مراجعه کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *