از سموم غذایی در دوران بارداری چه میدانید؟

از سموم غذایی در دوران بارداری چه میدانید؟

سموم غذایی دوران بارداری

در مطلب زیر در مورد تغذیه سالم و مسمومیت های غذایی و همچنین حساسیت ها و آلرژ یهایی که ممکن است بر اثر مصرف غذاهای جدید بوجود آید صحبت شده است.دوران بارداری دوران بسیار حساس و مهمی میباشد.

پیروی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل در طول دوران بارداری می‌تواند باعث حفظ سلامت مادر و جنین بشود. معمولا بیشتر متخصصان توصیه می‌کنند که در دوران حساس بارداری، دور غذاهای جدید را خط بکشید و الگوی غذایی‌تان را دستخوش تغییرات بزرگی نکنید. این در حالی است که برخی از مواد غذایی،

دارای سمومی هستند که مصرف آنها در دوران بارداری برای مادر و جنین به‌شدت خطرناک است. لیستریوس که توسط باکتری لیستریای موجود در آب و خاک تولید می‌شود، یکی از این سموم خطرناک است. احتمال آلودگی سبزی‌ها، گوشت‌های خام، لبنیات غیر پاستوریزه و غذاهای فرآوری‌شده به لیستریا وجود دارد.

تب، دردهای عضلانی، تهوع، اسهال، سردرد، سرگیجه و از دست دادن تعادل بدن، جزو علایم مسمومیت با لیستریا در خانم‌های باردار است. مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها می‌تواند از انتقال بیماری به جنین، پیشگیری کند. با این حال، توصیه می‌شود که خانم‌های باردار از مصرف گوشت‌های خام و آبدار، پنیر و لبنیات محلی و فله‌ای، ماهی‌های دودی، شیرهای محلی و سالادهایی که منشا تولید و نحوه شستشوی آنها را نمی‌دانند، خودداری کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.