از فواید فولیک اسید چه میدانید؟

از فواید فولیک اسید چه میدانید؟

فوق العاده ترین اثرات فولیک اسید

فولیک اسید جز یکی از قرص هایی می باشد که هر خانمی باید در همه دوران ها از آن استفاده کند در مطلب زیر از آثار دیگر قرص فولیک اسید در مطلب زیر گفته شده است امیدوارم که استفاده کنید.

دانشمندان دانشگاه کیل و ناتینگهام، به کمک پزشکان بیمارستان استفورد شمالی، دریافتند که ارتباط مثبتی بین دریافت مکمل فولیک اسید در دوران بارداری توسط مادر و تغییراتی در DNA کودک وجود دارد. همانطور که می‌دانید فولیک اسید، نوعی ویتامین B است که به منظور جلوگیری از تولد نوزاد کم‌وزن و بروز برخی از اختلالات مادرزادی در مغز و نخاع جنین برای مادران تجویز می‌شود.

براساس اطلاعات مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها، هرساله حدود ۳۰۰۰ تولد در آمریکا تحت تأثیر کمبود فولیک اسید، با اختلالات نخاعی در نوزادان همراه است. محققان میزان تأثیر مکمل فولیک اسید و ساز و کار آن بر واکنش‌های شیمیایی DNA از طریق خون بند ناف بررسی کردند. به کمک شیوه نوینی به نام میکرواری (microarray)، دانشمندان

توانستند به طور هم‌زمان واکنش‌های انجام شده در ۲۷ هزار و ۵۰۰ بخش از DNA را مشاهده کنند. به گفته ویلیام فارل، پروفسور و سرپرست محققان، این برای نخستین بار است که با بررسی واکنش‌های شیمیایی DNA در نوزاد، به تأثیر بسیار زیاد فولیک اسید پی می‌بریم. او معتقد است که با کشف ژن‌های به خصوصی که از فولیک اسید سود می‌برند، پزشکان بهتر می‌توانند از بروز پیچیدگی‌های بارداری پیشگیری کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *