از مصرف سوپ سالمون غافل نشوید

از مصرف سوپ سالمون غافل نشوید

مزایای مصرف سوپ سالمون بی شمارند این سوپ در زمان سرماخوردگی می تواند روند بهبود شما را سرعت ببخشد، از مصرف سوپ سالمون غافل نشوید مواد استفاده شده در این سوپ حاوی انواع ویتامین ها و املاح معدنی ضروری برای بدنمان هستند.

آشپزی با مواد اولیه تازه و سالم، همواره جزو گزینه‌های مناسب برای رهایی از شر انواع بیماری‌ها است. از این رو، در ادامه شما را با دستور آشپزی دو مدل سوپ بسیار جذاب و خوشمزه آشنا می‌کنیم  این سوپ‌ می‌تواند گزینه‌های خوبی برای روزهای سرد و آلوده سال باشند.

سوپ سالمون

سوپ ماهی سالمون، غذایی گرم و مغذی با کالری بسیار پایین برای افراد سرماخورده در این روزهای سرد زمستانی است. برای تهیه این غذا برای ۶ نفر به ۱ قاشق غذاخوری روغن کانولا،یک‌سوم فنجان هویج خردشده، یک‌سوم فنجان کرفس خردشده، ۴ فنجان آب مرغ کم‌نمک، یک و نیم فنجان آب،‌ ۳۵۰ گرم فیله سالمون خردشده، دو و نیم فنجان گل‌کلم خردشده، ۳ قاشق غذاخوری پیازچه خردشده، ۲ فنجان سیب‌زمینی خردشده، یک‌چهارم فجان شوید خردشده، ۱ قاشق غذاخوری خردل، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک و مقداری فلفل نیاز داریم. برای آماده کردن این غذا هم کافی است که ابتدا روغن را در ظرف گودی گرم کنیدو سپس تمام سبزیجات را ۴ دقیقه در آن تفت بدهید. حالا سایر مواد جز ماهی را به ظرف اضافه کنید و ۸ دقیقه اجازه دهید تا تمام مواد با هم بجوشند و طعم یکدیگر را بگیرند. درنهایت، تکه‌های ماهی را به ظرف خود بیفزایید و بعد از اینکه ماهی‌ها کمی حرارت دیدند و نرم شدند، شعله را خاموش کنید. این غذا باید کاملا گرم سرو شود. هر وعده از این سوپ سالمون حاوی ارزش تغذیه‌ای زیر است:

۱۱۵ کیلوکالری انرژی، ۵ گرم چربی، ۲۷ میلی‌گرم کلسترول، ۴ گرم کربوهیدرات، ۱۵ گرم پروتئین، ۲ گرم فیبر، ۵۵۲ میلی‌گرم سدیم، ۴۹۶ میلی‌گرم پتاسیم.

ضمن اینکه مصرف هر وعده از این سوپ خوشمزه می‌تواند ۵۰ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C،۲۵ درصد به ویتامین A و ۲۵ درصد به امگا۳ را هم تامین کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.