افزایش عفونت گوش با تمیز کردن آن

افزایش عفونت گوش با تمیز کردن آن

هرگز به صورت مداوم گوشهایتان را تمیز نکنید و جرم آن ها را بیرون نکشید این کار باعث شدت یافتن عفونت در کانال گوش خواهد شد. وجود این جرم برای گوش مهم و ضروری است و از آن در برابر گردو غبار و آلودگی ها محافظت میکند. به راهنمایی های دکتر شوارتز در این باره دقت کنید.

با این‌که بیشتر ما با محتویات درون گوش مشکل داریم، اما بدن انسان، جرم گوش (cerumen) را برای تمیز کردن و محافظت از گوش‌ها تولید می‌کند. براساس جدیدترین راهنمایی که آکادمی گوش و حلق و بینی آمریکا ارائه کرده است، تلاش برای بیرون آوردن جرم گوش می‌تواند به گوش آسیب برساند. براساس این راهنما، وجود جرم گوش ضروری است چون گردوغبارها، ذرات خاک و عناصر مضر دیگر را به خودش جذب می‌کند و اجازه نمی‌دهد که چنین عناصری به درون گوش نفوذ کنند. متخصصان این آکادمی در راهنمای خودشان تاکید کرده‌اند که در صورت مواجه شدن با تجمع جرم در گوش، به پزشک مراجعه کنید و در غیر این صورت، جرم درون گوش دست نزنید.

دکتر شوارتز، مسئول این راهنمای جدید، می‌گوید: «بیشتر افراد تمایل دارند به این‌که درون گوش‌های خودشان را تمیز کنند،چون فکر می‌کنند که جرم گوش نشان‌دهنده کثیفی است. این درک غلط به عادت‌های پُرخطر برای سلامتی گوش‌ها منجر می‌شود. براساس گزارش منتشرشده در Otolaryngology — Head and Neck Surgery، تمیز کردن بیش از حد گوش می‌تواند کانال گوش را تحریک کند، باعث ابتلا به عفونت شود و حتی احتمال تجمع جرم گوش را افزایش بدهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.