اهمیت مصرف فیبرها برای رسیدن به تناسب اندام

اهمیت مصرف فیبرها برای رسیدن به تناسب اندام

از نظر متخصصین تغذیه استفاده از فیبرها تاثیر مهمی بر چربی سوزی ما میگذارد اگر می خواهید قند خون بدنتان را تنظیم کرده و تغذیه رژیمی در پیش بگیرید بهتر است سراغ فیبرها بروید. برخی از توصیه های تغذیه ای در این زمینه را با هم می خوانیم.

طبق مقاله‌ای علمی‌ که در مجله la revue Annals of Internal Medicine منتشر شده است مصرف بیشتر فیبر به لاغر شدن و لاغر ماندن کمک می‌کند. به گفته متخصصان تغذیه مصرف بیشتر فیبر به فعالیت بهتر دستگاه گوارش و هضم بهتر مواد غذایی کمک می‌کند و باعث تنظمیم قند خون می‌شود.

همچنین چربی خون را کاهش داده و از قلب در برابر سکته محافظت میکند. مصرف فیبر برای کنترل وزن نیز بسیار مهم است و نتایج اخیر تحقیقات پژوهشگران آمریکایی روی ۲۴۰ داوطلب مبتلا به اضافه وزن نشان داده فیبر به کاهش بیشتر وزن کمک می‌کند. در این تحقیق داوطلبان به دو دسته تقسیم شدند.

گروه نخست طبق توصیه‌های متخصصان تغذیه رژیمی ‌سخت را دنبال و گروه دوم مقدار مشخصی فیبر در روز دریافت کردند. گروه نخست در طول مدت تحقیق ۲.۷ کیلو و گروه دوم ۲.۱ کیلو کم کردند. محققان می‌گویند گرچه افرادی که رژیم‌های سخت غذایی را دنبال می‌کنند وزن بیشتری کم می‌کنند و لازم است افرادی که می‌خواهند وزن کم کنند

زیر نظر متخصص تغذیه باشند اما برای کسانی که نمی‌توانند رژیم خود را دنبال کنند فیبرها می‌توانند مکمل‌های خوبی باشند و به کاهش وزن بیشتر کمک کنند. فیبرها کالری بسیار ناچیزی دارند و حجم زیادی را در معده می‌گیرند و حس سیری را القا می‌کنند. متخصصان توصیه می‌کنند در برنامه غذایی خود روزانه ۲۵ گرم فیبر دریافت کنید. برای دریافت به اندازه فیبر‌ها می‌توانید در غذاها از سبزیجات و غلات کامل یا میوه‌های خشک استفاده کنید.

پژوهش های فراوانی تائید کرده اند که بین مصرف فیبر و پیشگیری از چاقی ارتباط قوی وجود دارد. خوردن منابع فیبری ارتباط معکوس با وزن بدن و میزان چربی آن دارد. یعنی، هرچه فیبر بیشتری مصرف کنید، وزن و چربی کمتری خواهید داشت. فیبر به شما کمک می کند مدت بیشتری سیر بمانید و این یکی از دلایلی است که فیبر را برای کاهش وزن موثر می کند. با مصرف غذاهای فیبردار، مصرف غذاهای پرکالری و ناسالمتان کمتر خواهد شد.
در آزمایشی معلوم شد با مصرف هر گرم فیبر، وزن افراد ۰.۲۵ کیلوگرم و چربی شان ۰.۲۵ درصد کاهش یافته بود. در این تحقیق از هر دو نوع فیبر استفاده شده بود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.