اولین نشانه های مبتلا شدن به آلزایمر

اولین نشانه های مبتلا شدن به آلزایمر

نشانه های آلزایمر

در مطلب زیر در مورد اولین نشانه های مبتلا شدن به بیماری آلزایمر صحبت شده است این نشانه ها کمک می کند که بتوانید هرچه سریعتر بیماری آلزایمر را درمان کنید.

گروهی از محققان در مطالعه اخیرشان به این نتیجه رسیدند که تغییرات رفتاری خاص می‌توانند نشان‌دهنده بیماری آلزایمر باشند. آنان چک‌لیستی برای این علائم طراحی کرده‌اند که می‌تواند به تشخیص زودتر این بیماری کمک کند. گزارشی از این مطالعه در آخرین کنفرانس انجمن بین‌المللی آلزایمر،

در تورنتو، ارائه شده است. متخصصان پیش از این بر روی اختلال شناختی خفیف به‌عنوان نشانه هشداردهنده اولیه بیماری آلزایمر متمرکز شده بودند. اما برخی از محققان بر روی مفهوم جدیدی کار می‌کنند که به آن «اختلال خفیف رفتاری» می‌گویند. آنان از این اصطلاح برای توصیف تغییرات مداوم در رفتار عادی افراد سالمند استفاده می‌کنند.

این تغییرات شامل مشکلاتی مثل انزوای اجتماعی، انفجار خشم و اختلال اضطرابی می‌شوند. دکتر زهینور اسماعیل، محقق مسئول این مطالعه، می‌گوید: «ما درباره نوعی نوسان گذرا در رفتار افراد صحبت نمی‌کنیم. مساله ما، نوعی تغییر پایدار نسبت به عملکردهای پیشین است.

همین رفتار خارج از شخصیت می‌تواند اولین نشانه‌ای باشد مبنی بر این‌که اتفاق ناگواری در مغز در حال وقوع است». محققان با توجه به همین نکات، چک‌لیستی برای این علائم اولیه طراحی کرده‌اند که پزشکان می‌توانند از آن برای ارزیابی مشکلات خفیف رفتاری در افراد سالمند استفاده کنند. این ابزار جدید هنوز هم باید مورد مطالعه قرار بگیرد،

اما محققان امیدوار هستند که به تشخیص بیماری آلزایمر در مراحل اولیه کمک کند. از بین ۲۸۲ بیماری که توسط این محققان مورد بررسی قرار گرفته‌اند، ۸۲ درصدشان حداقل دارای یکی از نشانه‌های اختلال رفتاری بوده‌اند. رایج‌ترین این علائم شامل علائم احساسی و مشکلات مربوط به کنترل تکانه می‌شدند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.