با این خوراکی ها و مکمل ها آسم را کنترل کنید!(3)

با این خوراکی ها و مکمل ها آسم را کنترل کنید!(3)

کنترل آسم با روش های زیر

در مطلب زیر راههای کنترل بیماری آسم را برای شما عزیزان قرار داده ایم شما میتوانید با استفاده از این خوراکی ها و مکمل ها بیماری آسم را درمان و کنترل کنید.

اگر مبتلا به آسم هستید و می‌خواهید از حمله‌های ناگهانی آن در امان بمانید، مصرف فراوان خوراکی‌های سرشار از ویتامین D مانند شیر، تخم‌مرغ و ماهی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. تحقیقات نشان داده‌اند که افراد مبتلا به آسم‌های شدید، از کمبود ویتامین D در بدن خود رنج می‌برند و مصرف خوراکی‌ها یا مکمل‌های این ویتامین می‌تواند برای آنها بسیار مفید باشد.

پیشنهاد دیگری که می‌توان به افراد مبتلا به آسم کرد، این است که حداقل ۱۵ دقیقه در طول روز، کف دست‌ها یا پاهای خود را بدون اینکه ضد آفتاب به آنها بمالند، در معرض تابش نور آفتاب قرار دهند تا ویتامین D کافی به بدنشان برسد. از طرف دیگر، این بیماران باید برای پیشگیری از تشدید بیماری‌شان،

مصرف برخی از انواع ادویه را هم در برنامه غذایی روزانه خود افزایش دهند. آنتی‌اکسیدان‌های فراوان و بسیار قوی موجود در ادویه‌ها می‌توانند نقش ضدالتهابی در بدن بیماران مبتلا به آسم بازی کنند و آنها را از شر حمله‌های ناگهانی و شدید آسم در امان نگه دارند. مثلا ویتامین C فراوان موجود در فلفل، یکی از همین قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌های ضد آسم محسوب می‌شود.

به‌طور کلی، ویتامین C جزو ویتامین‌های دوستدار بیماری آسم است و بیماران مبتلا به این بیماری می‌توانند آن را در حجم بالایی از خوراکی‌هایی مانند سبزی‌های برگ سبز تیره، فلفل‌ها، بروکلی، کیوی، پرتقال و توت‌فرنگی دریافت کنند. اگر رژیم غذایی بیماران مبتلا به آسم از نظر وجود ویتامین C، فقیر باشد، این بیماران می‌توانند مکمل‌های ویتامین C را در برنامه غذایی روزانه خود داشته باشند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.