با دور شدن از خط استوا مبتلا به ام اس میشوید!!

با دور شدن از خط استوا مبتلا به ام اس میشوید!!

رابطه مستقیم خط استوا با بیماری ام اس

شاید این دو کلمه در ظاهر هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشته باشند ولی دانشمندان به این نتیجه رسیده اند کسانیکه که دور از خط استوا هستند احتمال ابتلا به بیماری ام اس در آنها بیشتر میباشد.

گروهی از محققان در مطالعه اخیرشان به این نتیجه رسیدند که هرچه افراد مبتلا به بیماری ام‌اس دورتر از خط استوا زندگی کنند، علائم این بیماری را زودتر تجربه می‌کنند. گزارشی از این مطالعه در Journal of Neurology، Neurosurgery & Psychiatry منتشر شده است.

محققان در این مطالعه، اطلاعات مربوط به بیش از ۲۲ هزار نفر از افراد مبتلا به ام‌اس را در استرالیا، کشورهای اروپایی، آفریقای شمالی و جنوبی، و آسیا مورد بررسی قرار دادند. بررسی‌های آنان نشان دادند که علائم ام‌اس به‌طور میانگین حدود ۳۲ سالگی شروع می‌شوند،

اما هر ۱۰ درجه افزایش در عرض جغرافیایی محل زندگی، شروع اولین علائم ام‌اس را ۱۰ ماه جلو می‌اندازد. یافته‌های آنان نشان می‌دهند که علائم ام‌اس در بیمارانی که در شمالی‌ترین یا جنوبی‌ترین مناطق کره زمین زندگی می‌کنند، تقریبا دو سال زودتر از افرادی که

به خط استوا نزدیک هستند، بروز پیدا می‌کند. نکته دیگری که توجه محققان را جلب کرده، این است که هرچه افراد در طول فصل زمستان کمتر در معرض نور ماورای بنفش خورشید قرار بگیرند، علائم بیماری ام‌اس را زودتر تجربه می‌کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *