
اکنون در فصل سیب قرار داریم و برای این دسر خوشمزه سیبهای سفت و آبدار را انتخاب میکنیم و خمیر این تارت مهم بسیار عالی است. از این به بعد سعی کنید برای تارت ها از این ترکیب خمیر استفاده کنید این یک دسر فرانسوی با استفاده از سیب است
مواد لازم برای تهیه دسر فرانسوی
این مقدار برای هشت نفر و آماده سازی یک ساعت و مدت زمان پخت هم چهل دقیقه است
برای خمیر:
آرد 250 گرم
کره سرد 125 گرم
پودر قند 62 گرم
نمک یک چهارم قاشق چای خوری
آب سرد 5 قاشق غذا خوری
مواد داخلی:
سیب 9 عدد
آب 2 لیوان
کره 4 قاشق غذا حوری
چوب دارچین 1 عدد
وانیل 1 پاکت
برای کارامل:
شکر 1.5 لیوان
طرز تهیه دسر فرانسوی
برای تهیه خمیر مواد خشک الک کرده را در غذا ساز یا کاسه میریزیم سپس کره خرد شده را ریخته تا به شکل شن در آید , در آخر آب سرد را ریخته هم زده تا خمیر شود در نایلون قرار داده و در یخچال به مدت حداقل نیم ساعت قرار میدهیم
برای تهیه شربت آب, شکر, کره, دارچین و وانیل را جوشانده و سیب ها را به چهار قسمت قاچ کرده و دانههایش را در آورده سیبها را را داخل شربت ریخته دربش را گذاشته و میگذاریم به مدت پنج تا هفت دقیقه بپزد تا نرم شود و در ظرف دیگر قرار داده. دقت کنید زیاد نپزید چون سیبها وا میروند میگذاریم سرد شوند
برای کارامل کردن در یک تابه گرم شکر را کمکم ریخته تا رنگش تیره و کاراملی شود در ظرف فر یا سینی میریزیم خمیر را بین دو کاغذ روغنی با کمک وردنه باز کرده و کلفتی آن نیم سانت باشد و کنارههایش را مرتب کرده و دوباره در یخچال قرا می دهیم
سیبها را وی کارامل کنار هم چیده خمیر را از یخچال در آورده با چنگال سوراخ کرده خمیر را روی سیبها قرار داده و فشار میدهیم و در فر 190 تا 200 درجه گرم شده به مدت سی تا چهل دقیقه قرار میدهیم تا رویش طلایی و بپزد
وقتی پخت پنج تا ده دقیقه استراحت داده و در تابه دیگر وارونه کرده و آماده سرو کردن است



