برنامه ریزی برای تغییر رفتار بد کودک

برنامه ریزی برای تغییر رفتار بد کودک

برخی اطفال متاسفانه رفتار بد دیگران را میبینند و از آن الگوبرداری میکنند، برای پیشگیری از این امر باید به تشویق کودک در انجام ندادن رفتار بد بپردازید، مانع تقلید وی در این زمینه شوید با مشاهده رفتارهای نامناشب فرزندتان از وی ناامید نشوید،با تلاش و پشتکار می توانید رفتار بد کوک را تغییر دهید.

کودکان معمولا رفتار بد را با تقلید از دیگران یاد می‌گیرند. البته تاثیر الگوهای نامناسبی که در رسانه‌های مختلف ارائه می‌شوند را نمی‌توان نادیده گرفت. رفتار بد و نامناسب روی توانایی کودک برای عملکرد مناسب در مدرسه و مشارکت او به‌عنوان یک عضو فعال در خانواده، تاثیر منفی می‌گذارد. فعالیت‌هایی که رفتار کودکان را اصلاح می‌کنند، مانع از رفتارهای مخرب خاص می‌شوند و راه‌های مختلفی را برای فعالیت سازنده در زندگی به کودکان یاد می‌دهند.

کسب موفقیت در فعالیت‌های اصلاح‌گرایانه به خود کودک، والدین و میزان زمانی بستگی دارد که صرف آموزش او می‌شود. بازی کردن به کودک اجازه می‌دهد تا رفتارهای انسانی مختلف را کشف کنند. اگر این بازی‌ها با مشارکت اعضای خانواده یا بزرگ‌سالان همراه باشند، نکات مثبت و رفتارهای مناسبی را به کودک آموزش می‌دهند.بازی‌های که با حضور پدر و مادر انجام می‌شوند، می‌توانند با هدف تغییر دادن بعضی از رفتارهای خاص کودک پیش بروند و تاثیر مناسبی به جا بگذارند. آکادمی کودکان آمریکا می‌گوید که کودکان معمولا زمانی رفتار نامناسبی از خودشان نشان می‌دهند که تحت فشار قرار می‌گیرند، عصبانی می‌شوند یا دچار ناامیدی می‌گردند. بازی‌ها مناسب و برنامه‌ریزی‌شده، کودکان را با گزینه‌های مختلف رفتاری آشنا می‌کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهند تا از بین رفتارهای مناسب، یکی را انتخاب کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *