بهبود خلق و خو با قهوه و تخمه کدو

بهبود خلق و خو با قهوه و تخمه کدو

آیا میدانستید با مصرف دانه کدو تنبل می توانید با افسردگی مقابله کنید و خلق و خوی خود را بهبود ببخشید.همچنین نوشیدن قهوه نیز تاثیرات مفیدی بر رفع تنش و استرس در افراد مختلف میگذارد.

تاثیر مثبت قهوه برای بهبود زندگی ناشی از تخیل شما نیست، چون قهوه واقعا می‌تواند زندگی را بهتر کند! دلیل اصلی آن هم کافئین قهوه است که دقیقا مثل بلوبری باعث می‌شود که دوپامین زیادی در مغز ترشح شود. اما واقعا هر فرد به چه میزان از قهوه نیاز دارد؟

یکی از مطالعات دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد خانم‌هایی که روزانه به‌طور منظم حداقل ۲ فنجان قهوه می‌نوشند، در نسبت به خانم‌هایی که از قهوه استفاده نمی‌کنند، ۱۵ درصد کمتر با خطر افسردگی مواجه هستند. حتی بررسی‌های محققان حاکی از آن است که مصرف بیشتر قهوه حتی نتایج بهتری با خودش خواهد آورد! افرادی که روزانه ۴ فنجان قهوه می‌نوشند، ۲۰ درصد کمتر احتمال دارد که افسرده شوند.

بهتر است دانه‌های کدو تنبل را در فصل پاییز در دسترس خودتان نگه دارید چون از خوردن آن‌ها پشیمان نخواهید شد! این دانه‌های سبز و کوچک حاوی نوعی اسید آمینه به نام تریپتوفان هستند که به مغز کمک می‌کنند تا سروتونین بیشتری ترشح کند.

ضمن این‌که دانه‌های کدو تنبل جذاب و تُرد هستند و به‌خصوص در مواقعی که احساس می‌کنید از نظر ذهنی تحت فشار قرار دارید یا خلق‌وخوی‌تان پایین آمده است، بهترین گزینه‌ها برای رها شدن از این وضعیت‌های ناخوشایند محسوب می‌شوند. در واقع، عمل جویدن خوراکی‌های تُرد می‌تواند تنش و استرس را از بین ببرد یا کاهش دهد.

بهترین راه برای مصرف تخمه کدو چیست؟

به منظور حفظ چربی های سالم موجود در دانه، دانه کدو تنبل باید خام خورده شود در موقع خرید دانه مطمئن شوید که بوی تازه داشته باشد و کپک زده، خراب و یا کهنه نباشد که اگر خراب باشد حضور مایکوتوکسینهای قارچی می تواند سبب ترشیدگی دانه ها شود دانه کدو تنبل ارگانیک به آفت کش ها و یا دیگر مواد شیمیایی مضر آلوده نیست.

مقدار مصرف دانه کدو تنبل
برای BPH هیپرپلازی خوش خیم پروستات ۴۸۰ میلی گرم از عصاره روغن دانه کدو تنبل روزانه در ترکیب با نخل اره ای و گیاهان دیگر در ۳ دوز منقسم استفاده می شود

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *