به این روش مرغ سرخ شده خوش طعم درست کنید

به این روش مرغ سرخ شده خوش طعم درست کنید

طرز تهیه مرغ سرخ شده خوش طعم

در این آموزش آشپزی، شما را با دستور پخت مرغ سرخ شده خوش طعم آشنا می کنیم. در غذای ما ایرانی ها، مرغ یکی از غذاهای مهم و پر استفاده است که به روش های مختلف درست می شود. اینبار می خواهیم مرغ سرخ شده خوش طعم و خوشمزه را به شما عزیزان آموزش بدهیم.

 

زمان آماده سازی: ۲۵ دقیقه
زمان پخت: ۳۷ دقیقه
کل زمان آماده سازی: ۱ ساعت و دو دقیقه
برای ۶ نفر

 

اطلاعات تغذیه‌ای:

۳۰۷ کالری، ۱۱ گرم چربی، ۲ گرم چربی اشباع، ۲ گرم فیبر، ۲۷ گرم پروتئین، ۲۳ گرم کربوهیدرات،۵۰۹ میلی گرم سدیم، ۲ میلی گرم آهن و ۳۲ میلی گرم کلسیم اگر بتوانید پاستای خود را از نوع سبوس‌دار انتخاب کنید غذای بسیار خوشمزه‌ تری خواهید داشت.

 

مواد لازم برای تهیه مرغ سرخ شده خوش طعم :

سه عدد پیازچه خرد شده
یک دوم پیمانه گشنیز درشت خرد شده
سه قاشق غذاخوری روغن زیتون
چهار حبه سیر خرد شده
یک قاشق غذاخوری سرکه
یک دوم قاشق چایخوری فلفل پاپریکای دودی
یک قاشق چایخوری عسل
یک قاشق چایخوری نمک
یک دوم قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه
۳۴۰ گرم سینه مرغ
۳۴۰ گرم ران مرغ بدون استخوان
یک دوم پیمانه نخود فرنگی
یک و یک دوم پیمانه پاستا
یک چهارم پیمانه تربچه خرد شده

 

طرز تهیه:

ابتدا فر خود را با دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت از قبل گرم کنید. یک سینی فر بزرگ بردارید و آن را با فویل بپوشانید. روی فویل روغن بزنید. سپس پیازچه، گشنیز، روغن ، سیر، سرکه، فلفل پاپریکا، عسل، نمک و فلفل سیاه را در غذاساز بریزید و خوب با هم ترکیب کنید تا به شکل خمیر در بیاید.

دو سوم از خمیر آماده شده را روی مرغ بمالید و آن را داخل سینی فر بگذارید. به مدت ۲۵ دقیقه داخل فر بپزید تا طلایی و سرخ شود. سپس آن را به یک ظرف مناسب انتقال دهید و اجازه دهید قبل از برش به مدت ۵ دقیقه در همین حالت باقی بماند و خنک شود.یک ظرف بزرگ بردارید و داخل آن آب بریزید. اجازه دهید آب بجوشد. یک کاسه آب یخ آماده داشته باشید.

نخود فرنگی را به مدت یک دقیقه در آب جوش بریزید و سپس به آب یخ انتقال دهید. سپس پاستای خود را بر اساس دستورالعمل موجود بر روی بسته بندی بپزید. پاستا را آبکشی کنید و به سرعت با باقی مانده خمیر ترکیب نمایید. نخود فرنگی‌ها را به کاسه اضافه کنید . شما می‌توانید در مرحله نهایی تربچه را نیز اضافه کنید.پاستا را در درون ۶ کاسه بریزید و روی آن مرغ بریزید و سرو نمایید.

همچنین برای درست کردن مرغ طعم دار این مطلب را نیز بخوانید:

چگونه مرغ طعم دار با قارچ درست کنیم

 

نوش جان


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.