کاهش زوال عقل با بی تحرکی و کم کاری

کاهش زوال عقل با بی تحرکی و کم کاری

تاثیر بی تحرکی در زوال عقل

محققان و دانشمندان به افرادیکه در دوران پیری بسر می برند توصیه می کنند که در این دوران بی تحرک نباشند زیرا این بی تحرکی و کم کاری باعث از بین رفتن حافظه و زوال عقل می گردد.

یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که افراد بی‌تحرک، بیشتر از دیگران با خطر ابتلا به زوال عقل در دوران پیری مواجه می‌شوند. گزارشی از این مطالعه در Journals of Gerontology: Medical Sciences به انتشار رسیده است. محققان دانشگاه کالیفرنیا در این مطالعه به بررسی ۳ هزار و ۷۰۰ نفر از افراد ۶۰ سال به بالا پرداختند

که در پروژه مطالعاتی Framingham Heart Study شرکت کرده بودند. این پروژه در سال ۱۹۴۸ میلادی آغاز شده بود. آنان درنهایت متوجه شدند که ورزش نکردن، خطر ابتلا به زوال عقل را در سالمندان بی‌تحرک تا ۵۰ درصد نسبت به کسانی که فعالیت فیزیکی منظم دارند، بیشتر می‌کند.

علاوه بر این مشخص شد که رابطه مستقیمی بین ورزش کردن و اندازه مغز در سالمندان وجود دارد. نتایج نهایی حاکی از آن بودند که اندازه مغز در افرادی که بیشتر ورزش می‌کنند، بزرگ‌تر از دیگران است. دکتر زالدی تان، از اعضای دانشگاه کالیفرنیا و مسئول

این مطالعه، می‌گوید: «لازم نیست که فعالیت جسمانی شدید انجام دهید تا خطر ابتلا به زوال عقل را پایین بیاورید. حتی فعالیت جسمانی با درجه متوسط هم موثر است. پیام مطالعه ما این است که هیچ‌وقت برای ورزش کردن و بهره‌مند شدن از فواید آن دیر نیست».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.