تاثیرات مختلف ویتامین سی بر قلب و عروق

تاثیرات مختلف ویتامین سی بر قلب و عروق

از مزایای مصرف ویتامین سی برای افزایش قلب و عروق چه میدانید، مصرف ویتامین سی تاثیرات مفیدی بر مقابله با اضافه وزن و چاقی خواهد گذاشت ، افرادی که از مکمل ویتامین سی مصرف میکنند در معرض مشکلات و بیماری های قلبی قرار نخواهند گرفت.

محققان American Physiological Society می‌گویند دریافت ویتامین C می‌تواند به‌اندازه ورزش کردن برای سلامتی قلب مفید باشد، اما معنایش این نیست که می‌توان با مصرف ویتامین C، ورزش کردن را کنار گذاشت! در واقع، این محققان با سنجش عملکرد پروتئین خاصی به نام اندوتلین-۱ که رگ‌های خونی کوچک را منقبض می‌کند، متوجه شدند فعالیت این پروتئین در بین افراد دارای اضافه‌وزن یا مبتلا به چاقی، زیاد است؛ و این وضعیت می‌‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را در بین آنان افزایش دهد.

آنان در ادامه متوجه شدند که مصرف مکمل ۵۰۰ میلی‌گرمی ویتامین C، فعالیت پروتئین اندوتلین-۱ را به‌اندازه ورزش کردن کاهش می‌دهد. یکی از محققان می‌گوید: «این مطالعه می‌تواند برای کسانی مفید باشد که در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند و بنا به دلایلی نمی‌توانند از ورزش به‌عنوان بخشی از برنامه بازیابی یا جلوگیری از بیماری قلبی، استفاده کنند. به همین دلیل ما به هیچ کس پیشنهاد نمی‌کنیم که به‌جای ورزش کردن، از مکمل ویتامین C استفاده کند».

 

همچنین پیشنهاد می کنیم مطلب زیر را نیز مطالعه کنید:

علائم شایع کمبود ویتامین های مختلف در بدن


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *