تاثیر اضافه وزن بر نازایی مردان

تاثیر اضافه وزن بر نازایی مردان

بهتر است مردانی که قصد بچه دارشدن دارند از وزن خود بکاهند تا بتوانند به راحتی بچه دار شوند تحقیقات پژوهشگران ثابت کرده است مردانی که از چاقی رنج میبرند بیشتر از دیگران در معرض نازایی قرار دارند. به تازه ترین یافته های پزشکی در این زمینه دقت کنید.

بر خلاف همیشه که به خانم‌ها توصیه می‌شود چه کنند تا بتوانند باردار شوند، تحقیقات پژوهشگران کانادایی این بار مردان را هدف گرفته و اعلام کرده در صورتی که مردان اضافه وزن خود را کاهش دهند احتمال بارداری در همسرشان افزایش می‌یابد.محققان بعد از بررسی ۶۵ زوج که دچار مشکل اضافه وزن و ناباروری بودند

اظهار داشتند تنها کافی است مردان اضافه وزن خود را کاهش دهند تا شانس باردار شدن در همسرشان افزایش یابد. برای اثبات این ادعا محققان داوطلبان را به دو دسته تقسیم کردند. یک گروه زیر نظر متخصص طب ورزش و متخصص تغذیه وزن کم کردند و گروه دیگر زندگی روزمره خود را داشتند.

سن مردان شرکت کننده به طور متوسط ۳۳ سال بود و اکثر آنها از ۱۸ تا ۳۹ سالگی به دلیل داشتن عادات نادرستی مثل نخوردن میوه و سبزیجات دچار چاقی و اضافه وزن بودند. این اولین تحقیق است که نشان می‌دهد سبک زندگی آقایان می‌تواند بر باداری خانم تاثیر‌گذار باشد.

ناباروری وضعیتی است که توانایی فرد در زاد و ولد کاهش یافته یا از بین رفته باشد. اما این به این معنی نیست که فرد مشکل جدی‌ای دارد یا کاملا عقیم است. ناباروری مشکل شایعی است. اغلب موارد مشخص‌کردن علت ناباروری مشکل است. مردان و زنان هر دو در معرض عوامل ایجاد کننده‌ی ناباروری هستند. این عوامل ممکن است ژنتیکی و یا محیطی باشند و یا مربوط به شیوه‌ی زندگی فرد باشند.

یکی از شایعترین عواملی که در ایجاد ناباروری در مردان و زنان نقش دارد چاقی است. چاقی مشکل بزرگی برای سلامتی به حساب می‌آید و شرایطی را ایجاد می‌کند که علاوه بر مضراتی که برای سلامت فرد ایجاد می‌کند، بر عوارض و خطر سایر بیماریها نیز می‌افزاید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.