تاثیر انگیزه در ترک سیگار

تاثیر انگیزه در ترک سیگار

چگونه سیگار را ترک کنیم؟

در مطلب زیر در مورد ترک سیگار صحبت شده است و این موضوع مطرح می گردد که آیا انگیزه در این افراد تاثیر گذار است یا خیر ؟ و همچنین تاثیر سیگار کشیدن در این افراد مشخص شده است.

اگر می‌خواهید که انگیزه جدی‌ای برای ترک سیگار داشته باشید، به دلایل شخصی و قدرتمندی نیاز دارید. یکی از این دلایل می‌تواند این باشد: محافظت از اعضای خانواده در مقابل دود سیگار؛ یا کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه، بیماری قلبی و بیماری‌های دیگر؛ یا جوان‌تر و شادتر به نظر رسیدن.

بنابراین دلیلی را انتخاب کنید که به‌اندازه کافی برای ترک کردن سیگار قدرتمند و محکم باشد. وقتی که سیگار را ترک می‌کنید، دوری از نیکوتین می‌تواند باعث سردرد شما شود، روی خُلق‌وخوی شما تاثیر منفی بگذارد یا انرژی شما را تخلیه کند. در این شرایط، خودداری از سیگار کشیدن واقعا دشوار است. نیکوتین‌درمانی جایگزین در این شرایط می‌تواند

هوس سیگار کشیدن را محدود کند. مطالعات نشان می‌دهند که استفاده از قرص‌ها و آدامس‌های حاوی نیکوتین، می‌تواند شانس موفقیت در طول دوره‌ای که برنامه ترک سیگار را می‌گذرانید، افزایش دهد. به دوستان، اعضای خانواده و بقیه بگویید که شما در حال تلاش کردن برای ترک سیگار هستید.

اطرافیان می‌توانند شما را تشویق کنند تا قوی‌تر ادامه دهید،‌ خصوصا در مواقعی که خیلی وسوسه می‌شوید. علاوه بر این‌ها، می‌توانید به جلسات مشاوره بروید. رفتاردرمانی، نوعی مشاوره است که به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌های ترک سیگار را به‌خوبی شناسایی کنید و انجام‌شان دهید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *