تاثیر بالا بردن سطح کلسترول خوب خون بر سلامتی

تاثیر بالا بردن سطح کلسترول خوب خون بر سلامتی
تاثیر بالا بردن سطح کلسترول خوب خون بر سلامتی

برای افزایش سطح کلسترول خوب خون خود از راهکارهای مختلفی می توانید کمک بگیرید ،برخی ورزش ها در تنظیم سطح کلسترول خوب در خونتان تاثیرگذار خواهند بود ،افرادی که قلب سالمی دارند کلسترول خوب خونشان بیشتر از کلسترول بد است .مردانی که فعالیت های ورزشی سنگین انجام میدهند در این زمینه موفق تر هستند .

شما هم احتمالا چیزهای مختلفی درباره کلسترول خوب (HDL) و کلسترول بد (LDL) شنیده‌اید، اما آیا راه‌های موثر برای افزایش سطح کلسترول خوب و محافظت از سلامتی قلب را می‌دانید؟ ورزش کردن به‌طور منظم، بخش مهمی از یک زندگی سالم است و می‌تواند سطح کلسترول خوب را افزایش بدهد. ورزش‌های هوازی مثل دویدن، دوچرخه‌سواری و شنا، در کنار ورزش‌هایی مثل وزنه‌برداری، انتخاب‌های خوبی برای افزایش سطح کلسترول خوب هستند.

یکی از مطالعات منتشرشده در Diabetes & Metabolism در سال ۲۰۱۶ میلادی، نتایج جالبی را درباره این موضوع برای زنان نشان می‌دهد. براساس این گزارش، فعالیت‌های ورزشی با شدت بالا و در بازه‌های زمانی کوتاه، سطح کلسترول خوب را در زنان یائسه افزایش می‌دهد و نقش موثری در کاهش وزن آنان ایفا می‌کند.

مطالعه دیگری که در Applied Physiology، Nutrition، and Metabolism منتشر شده است، نتایج مهمی را برای مردان نشان می‌دهد. براساس این گزارش، انجام دادن ورزش‌های هوازی مثل دویدن روی تردمیل یا ورزش‌های مقاومتی مثل وزنه‌برداری (۳ روز در هفته و به مدت ۱۲ هفته)، سطح کلسترول خوب را در مردان چاق افزایش می‌دهد.

سلامتیسم


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *