تاثیر حشیش بر ایجاد تپش قلب و توهم

تاثیر حشیش بر ایجاد تپش قلب و توهم

عوارض حشیش

در مطلب زیر در مورد تاثیرات و عوارضات بیشمار حشیش در این مورد صحبت شده است که یکی از این عوارض بیشمار ایجاد تپش قلب و توهم در فرد می گردد.

THC درون حشیش، گیرنده‌های کانابینوئید خاصی را تحریک می‌کند که ترشح نوعی انتقال‌دهنده عصبی به‌نام دوپامین را در مغز افزایش می‌دهند و دوپامین با احساس لذت ارتباط مستقیمی دارد. این تاثیر که در بین بسیاری از مواد مخدر، از جمله هروئین، کوکائین، آمفتامین و نیکوتین) مشترک است،

می‌توانداساس قابلیت حشیش در احساس نیروبخشی و استفاده‌های تفریحی را شکل دهد. البته این تاثیر با استفاده از نالوکسان معکوس می‌شود. افرادی هم هستند که از حشیش برای دستیابی به احساس سرخوشی، خلسه یا آرامش استفاده می‌کنند. در واقع، حشیش، تغییرات مختلفی در ادراک حسی به وجود می‌آورد

و می‌تواند باعث چنین حالت‌هایی شود. مثلا ممکن است رنگ‌ها روشن‌تر به نظر برسند، موسیقی جذاب‌تر و زنده‌تر شنیده شود، یا احساسات درونی عمیق‌تر و خالص‌تر لمس شوند. وقتی که حشیش با اهداف تفریحی مصرف می‌شود، فرد با این اثرات احتمالی مواجه است:

تغییرات ذهنی در وضعیت ادراک: حشیش می‌تواند اثرات توهم‌زا داشته باشد و کاری کند که فرد، واقعیت را به‌صورت کج و ناهموار ببیند. تغییر در خلق‌وخو: بعضی افراد ممکن است سرخوشی را تجربه کنند و تحرک‌شان بیشتر شود. این در حالی است که بعضی افراد ممکن است در وضعیت کاملا آرامش‌بخشی فرو بروند.

افزایش ضربان قلب؛ کاهش فشار خون؛ اختلال در حافظه فعال؛ اختلال در حافظه کوتاه‌مدت و…، از عوارض دیگر مصرف حشیش است. با این‌حال، با توجه به میزان و مدت‌زمان مصرف این ماده مخدر، احتمال تشخیص حشیش در ادرار حتی پس از قطع مصرف چندین‌ماهه وجود دارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.