تاثیر رفتار درمانی بر ترک کوکائین

تاثیر رفتار درمانی بر ترک کوکائین

از رفتار درمانی چه میدانید؟

در مطلب زیر در مورد روش های رفتار درمانی صحبت شده است و همچنین در مورد تاثیرات رفتار درمانی بر درمان ترک کوکائین و همچنین ترک دیگر مواد مخدر صحبت شده است.

امروزه ثابت شده است که بسیاری از روش‌های درمانی رفتاری برای درمان اعتیاد به کوکائین موثر هستند. در واقع، درمان‌های رفتاری معمولا تنها روش‌های درمانی موجود و موثری هستند که برای بسیاری از مشکلات ناشی از مصرف مواد مخدر، از جمله اعتیاد به مواد محرک، به‌کار می‌روند.

با این‌حال، ترکیب درمان رفتاری و درمان دارویی، می‌تواند درنهایت بهترین و موثرترین روش درمانی باشد. یکی از انواع درمان‌های رفتاری که نتایج مثبتی در درمان اعتیاد به کوکائین دارد، مصاحبه انگیزشی (MI) است. مصاحبه انگیزشی می‌تواند خصوصا به بیماران کمک کند

تا به پرهیز اولیه از مصرف کوکائین برسند و برنامه درمانی را ادامه دهند. این برنامه درمانی از کوپن یا سیستم مبتنی بر جایزه استفاده می‌کند که به بیمارانی که از مصرف کوکائین پرهیز می‌کنند، پاداش می‌دهد. اگر آزمایش ادرار این افراد عاری از مواد مخدر باشد،

امتیازهای خاصی به بیمار داده می‌شود که می‌تواند با استفاده از آن‌ها به گزینه‌های خاصی دسترس پیدا کند، عضویت در باشگاه ورزشی، بلیط سینما یا شام خوردن در رستوران. این رویکرد درمانی که اخیرا در برنامه‌های درمانی مورد استفاده قرار گرفته، عملی و موثر است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.