تاثیر صحبت کردن با جنین در دوران بارداری

تاثیر صحبت کردن با جنین در دوران بارداری

صحبت کردن با جنین در دوران بارداری چه تاثیری دارد؟

دانشمندان با تحقیقات بسیاری که انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که جنین تمامی صحبت ها را دردون شکم میشنود بنابراین به مادران باردار بسیار توصیه شده است که با فرزندانشنان صحبت کنند.

طبق تحقیقات انجام شده از سوی موسسه تحقیقاتی پزشکی هاروارد صحبت با جنین در دوران بارداری می‌تواند توانایی گفتار کودک در آینده را تقویت کند و باعث رشد بهتر کورتکس مغز شود. طبق مقاله‌ای که در مجلهProceedings of National Academy of Sciences منتشر شده است

صدای مادر از جمله ابتدایی‌ترین صداهایی است که جنین متوجه آن می‌شود. بررسی‌ها نشان داده نوزادان از لحظه تولد قادر به تشخیص برخی المانهای زبان و گفتار هستند و صدای مادر و صحبت‌های او در دوران جنینی با فرزندش می‌تواند به رشد کورتکس مغز جنین و سیستم شنوایی و گفتاری او کمک کند.

محققان برای اثبات این موضوع از ۴۰ نوزاد نارس که بین هفته‌های ۲۵ تا ۳۲ بارداری متولد شده بودند تست گرفتند. نوزادان به دو دسته تقسیم شدند. برای گروهی از نوزادان هر روز به مدت یک ماه روزی ۳ ساعت صدای ضبط شده مادر و صدای قلب او روی یک نوار پخش شد.

گروه دوم تنها صداهای معمول بیمارستان را می‌شنیدند. بعد از یک ماه بررسی رشد کورتکس مغز نشان داد نوزادان گروه اول که در معرض صدای مادر بودند رشد بهتری داشتند.محققان می‌گویند تاثیر صدای مادر بر رشد مغزی نوزادان نارس بسیار قابل توجه است و کشف مهمی به شمار می‌رود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.