تاثیر عفونت قارچی در مبتلا شدن به آلزایمر

تاثیر عفونت قارچی در مبتلا شدن به آلزایمر

آیا عفونت قارچی تاثیری در بیماری آلزایمر دارد؟

طی جدیدترین تحقیقاتی که دانمشندان بر روی بیماری آلزایمر انجام داده اند به این نتیجه دست یافته اند که احتمال دارد عفونت های قارچی در بیماری آلزایمر تاثیر مستقیم داشته بشد البته به قطعیت نمیتوان گفت.

دلایل قطعی ابتلا به آلزایمر هنوز مشخص نیست اما محققان اسپانیایی می‌گویند نوعی عفونت قارچی در این میان می‌تواند دخیل باشد! بر اساس تحقیقاتی که مشروح آن در مجله Scientific منتشر شده است، محققان دانشگاه مادرید پس از زیر نظر گرفتن مغز ۲۵ فرد فوت شده که ۱۴ نفر آنها مبتلا به آلزایمر بودند

و ۱۱ نفر سالم، متوجه شدند در مغز افراد مبتلا به آلزایمر نوعی عفونت قارچی وجود دارد که هیچ اثری از آن در مغز افراد سالم دیده نمی‌شود. البته محققان هنوز به این سوال پاسخ نداده‌اند که آیا این عفونت قارچی است که باعث بروز آلزایمر می‌شود یا آلزایمر است که این عفونت را ایجاد می‌کند.

محققان اسپانیایی در جواب به این سوال می‌گویند آلزایمر همانند عفونت‌های قارچی بیماری است که به آرامی پیشرونده است. در عفونت قارچی نیز وقتی علائم التهاب و ضعف سیستم ایمنی مشخص می‌شود که بیماری پیشرفت کرده است! حتی محققان می‌گویند

شاید پیش زمینه ژنتیکی در بروز این نوع عفونت‌ دخالت داشته باشد. در صورتی که این احتمال واقعی باشد شاید بتوان به کمک دارو این بیماری را درمان کرد.در این زمینه همچنان به تحقیقات گسترده‌تری نیاز است!


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.