تاثیر عیب جویی کردن در خراب شدن رابطه زناشویی

تاثیر عیب جویی کردن در خراب شدن رابطه زناشویی

خراب شدن رابطه زناشویی با عیب جویی کردن

معمولا در زندگی مشکلات زیادی وجود دارد که هرکدام از انها میتواند آفت هایی برای زندگی مشترک بحساب آید در مطلب زیر در مورد تاثیر عیب جویی بر زندگی مشترک صحبت کرده است.

انسان‌ها معمولا رابطه عاشقانه خودشان را با امیدهای زیادی شروع می‌کنند و اصلا به این فکر نمی‌کنند که چه خطراتی ممکن است به این رابطه آسیب برساند. با این‌حال علائم هشداردهنده‌ای وجود دارند که می‌توان براساس شناسایی و حل کردن آن‌ها، از آسیب‌های جدی جلوگیری کرد.

عیب‌جویی، یکی از همین علائم هشداردهنده است. دقیقا همان وقتی که یکی مرد یا زن، به شخصیت همسرش حمله می‌کند. عیب‌جویی کاملا با شکایت داشتن متفاوت است چون وقتی یکی از زوج‌ها از چیزی شکایت داشته باشد، روی مشکل یا رفتار خاصی تمرکز می‌کند و موضوع بحث مشخص می‌شود.

مثلا اگر کسی به همسرش مستقیما بگوید: «تو چقدر کثیفی!»، یا «تو خانه را با سالن غذاخوری اشتباه گرفته‌ای»، در حال عیب‌جویی آزاردهنده است؛‌ اما اگر با آرامش بگویید «از این‌که باید جوراب‌های کثیف تو را هم من از زمین بردارم»، مشخص است که درباره یک رفتار خاص شکایت دارید. متخصصان می‌گویند که خیلی سخت است که کسی بتواند

واکنش سودمند و ساختارمندی به عیب‌جویی‌ها نشان دهد، اما می‌توان در کنار هم به شکایت‌های مختلف از رفتارهای اشتباه رسیدگی کرد. بنابراین اگر مشکلی وجود دارد، عیب‌جویی نکنید. اگر همسر شما می‌خواهد فقط عیب‌جویی کند، درباره تفاوت بین عیب‌جویی و شکایت به او توضیح دهید و با او توافق کنید که هر دوی شما باید عیب‌جویی را کنار بگذارید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *