تاثیر فست فود بر ابتلا به سرطان سینه

تاثیر فست فود بر ابتلا به سرطان سینه

برخی مواد غذایی در ایجاد سرطان پروستات و سرطان سینه نقش مهمی ایفا میکنند مبتلایان به این بیماری برای پیشگیری از شدت یافتن این عارضه بهتر است از مصرف فست فود و هات داگ و نوشابه های شیرین خودداری کنند و از مواد غذایی سالم و تازه استفاده کنند.

امروزه بسیاری از ما با هشدارهای مختلفی درباره مصرف بی‌رویه کربوهیدرات‌ها، خصوصا انواع ناسالم و فرآوری‌شده آنها آشنا هستیم و می‌دانیم که این محصولات، باعث افزایش وزن و مشکلات مختلف دیگری می‌شوند. یکی از جدیدترین مطالعات در این زمینه هم نشان می‌دهد که قطع مصرف نوشابه‌های شیرین و غذاهای فرآوری‌شده می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. براساس نتایج این مطالعه، مصرف نوشابه‌های شیرین و غذاهای فرآوری‌شده،می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را ۲ یا ۳ برابر کند. این در حالی است که مصرف حبوبات، میوه‌ها و سبزی‌ها می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را تا دوسوم کاهش دهد.

محققان در این مطالعه، مواد غذایی را براساس شخاص گلیسمی (GI) و بار گلیسمی (GL) دسته‌بندی کردند و درنهایت به نتایج جالبی رسیدند. نتایج نهایی، ارتباط محکمی بین مصرف کربوهیدرات‌های خیلی فرآوری‌شده و سرطان پروستات نشان داد. در واقع، مشخص شد که مصرف منظم غذاهایی که بار گلیسمی (GL) بالایی دارند،با افزایش ۸۸ درصدی خطر ابتلا به سرطان پروستات همراه است. این در حالی بود که مصرف مواد غذایی با شخاص گلیسمی (GI) پایین، با کاهش ۶۷ درصدی خطر ابتلا به سرطان پستان همراه می‌شود. محققان می‌گویند که براساس این نتایج، نوع کربوهیدرات از مقدار آن مهم‌تر است. به همین دلیل مردم باید در مصرف انواع غذاهای فرآوری‌شده مثل ساندویچ، پیتزا، نوشابه‌ها و… تجدید نظر کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.