تاثیر فوق العاده موسیقی بر زنان باردار

تاثیر فوق العاده موسیقی بر زنان باردار

آیا موسیقی بر زنان باردار تاثیر مثبت دارد؟

در مطلب زیر در مورد تحقیقات دانشمندان بر روی زنانی که موسیقی گوش داده اند بوده است که این اثر موسیقیایی تاثیر بسیار زیادی در کاهش و یا افزایش فشار خون در خانم های باردار بوده است.

تحقیقى که اخیرا در موسسه مکس پلنک آلمان انجام شده است، نشان مى‌دهد که گوش دادن به موسیقى، در دوران باردارى واکنش‌هاى عمیق‌ترى در مادر ایجاد مى‌کند. محققان دریافتند که افزایش یا کاهش فشار خون پس از گوش دادن به موسیقى،

در زنان باردار بیشتر از زنان دیگر بود. آن‌ها کلیپ‌هاى ١٠ تا ٣٠ ثانیه‌اى براى تعدادى از زنان باردار و غیر باردار، پخش کردند. نظر زنان باردار نسبت به خوب یا بد بودن موسیقى‌ها شدیدتر از زنان دیگر بود و افزایش فشار خون در آنها نشان مى‌داد که اثر موسیقى بر زنان باردار زیاد است.

به احتمال زیاد علت این امر سطح بالاى هورمون استروژن در این دوران است. استروژن، بر روى سیستم واکنشى مغز اثر مى‌گذارد و باعث مى‌شود مغز نسبت به خوشایند یا ناخوشایند بودن موسیقى واکنش شدیدترى نشان دهد.

به علاوه باردارى باعث بروز تغییرات بى‌شمارى در بدن مى‌شود که ممکن است در این موضوع دخالت داشته باشند. بر اساس مطالعات انجام شده، گوش دادن به موسیقى ملایم در دوران باردارى، باعث آرامش اعصاب و بهبود گردش خون

در بدن مادر مى‌شود. خیلى از متخصصان به زنانى که قصد دارند به روش طبیعى زایمان کنند، توصیه مى‌کنند که به هنگام زایمان، به همان موسیقى که در دوران باردارى با آن آرامش مى‌گرفتند، گوش دهند تا درد کمترى احساس کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *