تاثیر محصولات پروبیوتیک بر آلزایمر

تاثیر محصولات پروبیوتیک بر آلزایمر

از محصولات پروبیوتیک چه میدانید؟

مطلب زیر در مورد محصولات پروبیوتیک صحبت کرده است و این سوال مطرح می شود که آیا این محصولات می تواند تاثیری در درمان آلزایمر داشته باشد یا خیر؟

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف روزانه پروبیوتیک‌ها به‌مدت ۱۲ هفته می‌تواند به بیماران مبتلا به آلزایمر کمک کند تا وضعیت بهتری از نظر عملکردهای مختلف ذهنی به دست بیاورند. به‌گفته محققان، این بهبودی در بیماران مبتلا به آلزایمر خصوصا در عملکرد حافظه و مهارت‌های فکری نمایان می‌شود.

محققان در این مطالعه که ۱۲ هفته به طول انجامیده است، وضعیت ۵۴ نفر از مردان و زنان ۶۰ تا ۹۵ ساله را بررسی کردند که همگی به بیماری آلزایمر مبتلا بودند. این افراد به دو گروه تقسیم شده بودند و یکی از گروه‌ها، روزانه از ۲۰۰ میلی‌لیتر شیر غنی‌شده با ۴ نوع پروبیوتیک استفاده می‌کردند:

لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس، اِل کازئی، اِل فرمنتوم و بیفیدوباکتریوم بیفیدوم. یافته‌های نهایی به محققان نشان دادند که استفاده از شیر حاوی پروبیوتیک، متوسط نمرات کسب‌شده در آزمون‌های مربوط به عملکردهای ذهنی را ۸.۷ تا ۱۰.۶ افزایش می‌دهد. این درحالی است

که استفاده نکردن از شیر حاوی پروبیوتیک، نمرات کسب‌شده را به‌مرور زمان ۸.۰ تا ۸.۵ نمره پایین می‌آورد. محققان می‌گویند که احتمالا تغییرات متابولیکی در این تفاوت قابل توجه نقش دارند، چون متابولیسم انسولین و پروفایل چربی با مصرف پروبیوتیک‌ها افزایش می‌یابد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.