تاثیر مستقیم استرس با بیماری پارکینسون

تاثیر مستقیم استرس با بیماری پارکینسون

استرس چه تاثیری بر بیماری پارکینسون دارد؟

استرس معمولا بر روی کل بدن تاثیر مستقیم دارد بخصوص در مورد بیماری پارکینسون که تشدید و افزایش استرس باعث بدتر شدن بیماری پارکینسون میگردد. بنابراین به این بیماران توصیه میکنیم که از استرس برحذر باشند.

آیا می دانستید استرس، یکی از عواملی است که می‌تواند علائم بیماری پارکینسون را بیشتر کند؟ در برخی موارد، منشأ استرس به پنهان کردن بیماری پارکینسون از همکاران، خانواده و دوستان برمی‌گردد. براساس گزارش‌هایی که متخصصان ارائه کرده‌اند، افراد مبتلا به پارکینسون بعد از در میان گذاشتن مشکلات‌شان با دوستان و اعضای خانواده،

در اکثر موارد اظهار می‌کنند که کاش زودتر این کار را انجام داده بودند. شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که چرا افراد مبتلا به پارکینسون در بیمارستان بستری نمی‌شوند؟ مطالعات نشان داده‌اند که افراد مبتلا به پارکینسون در معرض خطر دریافت داروی اشتباه در زمان اشتباه قرار دارند و اگر بستری شوند،

ممکن است با عفونت‌های مختلف هم تماس داشته باشند. همه این عوامل در کنار هم می‌توانند وضعیت سلامتی این بیماران را وخیم‌تر از قبل کنند. در حالی که بستری شدن در برخی موارد لازم است، اما برخی متخصصان توصیه می‌کنند که افراد مبتلا به پارکینسون بستری نشوند و برنامه درمان خودشان را با جدیت پیگیری کنند و داروهای‌شان را سر وقت اصلی بخورند.

اختلال اضطرابی و افسردگی می‌توانند روی سلامت عمومی افراد مبتلا به پارکینسون تاثیر منفی بگذارند و عوارضی فراتر از علائم حرکتی داشته باشند. این دو بیماری روان‌شاختی معمولا همراه با هم بروز پیدا می‌کنند. خوش‌بختانه، ‌روش‌های درمانی مشخصی (از ورزش کردن تا روان‌درمانی) وجود دارند که می‌توانند موثر باشند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.