تاثیر مولتی ویتامین ها بر مادران باردار

تاثیر مولتی ویتامین ها بر مادران باردار

نظر دانشمندان در مورد مصرف مولتی ویتامین در بارداری

دانمشندان اکیدا به مادران باردار توصیه میکند تا جاییکه امکان دارد در این دوران از مصرف انواع مولتی ویتامین ها خودداری کنند و بجای آن از غذاها و سبزیجات سالم بهره مند شوند در مطلب زیر اطلاعات کامل گذاشته شده است.

به گفته سازمان غذا و دارو، بسیاری از قرص‌های مکملی که در دوران بارداری مصرف می‌شوند، می‌توانند برای سلامت جنین خطرناک باشند. پس از مطالعاتی که توسط سازمان استاندارد جهانی و مؤسسه مشکلات مادرزادی انجام شد، محققان دریافتند که مصرف ویتامین A در دوران بارداری، خطرناک است و مانع از رشد برخی از دستگاه‌های بدن در جنین می‌شود.

مدارک موثقی وجود دارند که اثبات می‌کنند بسیاری از زنان، پیش از اقدام به بارداری، شروع به مصرف مولتی‌ویتامین می‌کنند و در دوران بارداری نیز به خوردن آن ادامه می‌دهند. این در حالی است که بر روی بسته‌بندی قرص‌های مولتی‌ویتامین هیچ هشداری درباره خطر مصرف ویتامین A داده نشده است. نیگل استرایک، به عنوان یک عضو سازمان استاندارد جهانی می‌گوید

که این مسئله بسیار مهم است و من نمی‌دانم چرا این موضوع از چشم همه پوشیده مانده است. پس از بررسی ۶۰ نوع مولتی‌ویتامینی که بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۵ در اروپا تولید شده‌اند، یک سوم از این قرص‌ها فاقد برچسب هشدار مصرف ویتامین A بوده‌اند. او معتقد است که بخش تولید داروهای مکمل حاوی ویتامین و مواد معدنی نیاز به نظارت بیشتری دارند.

محققان معتقدند که حتی نیاز به آگاهی بخشیدن بیشتر به زنانی است که در سنین باروری قرار دارند. مصرف بیش از اندازه غذاهای حاوی ویتامین A نیز می‌تواند همین خطر را برای جنین داشته باشد. غذاهای سرشار از ویتامین A عبارتند از روغن ماهی، جگر و قلوه گوسفند و تخم مرغ که بهتر از زنان باردار در مصرف آن‌ها دقت کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.