تاثیر پیاده روی کردن در سوزاندن 500 کالری

تاثیر پیاده روی کردن در سوزاندن 500 کالری

تاثیر پیاده روی کردن در سوزاندن کالری

در مطلب زیر در تاثیر پیاده روی کردن بر روی لاغری و کاهش وزن و همچنین سوزاندن ۵۰۰ کالری چه میدانید معمولا این پیاده روی ها تاثیر زیادی بر سوزاندن کالری دارند بطوریکه با یکساعت پیاده روی میتوانید ۵۰۰ کالری بسوزانید و با پیاده روی یکساعته کالری های اضافه را سوزانده و به وزن دلخواهتان برسید.

اگر شما چاقید یا کمی اضافه وزن دارید، مصرف ۵۰۰ کالری بیشتر با یک پیاده روی روزانه به شما کمک می‌کند تا در هفته حدود نیم کیلو وزن کم کنید. حتی اگر اضافه وزن نداشته باشید، سوزاندن این میزان کالری باعث خواهد شد تا: خوش اندام بمانید، خطر ابتلا به بیماری‌ها را کاهش دهید، شرایط بدنیتان را تنظیم کنید و از احتمال اضافه وزن در آینده جلوگیری کنید.راهنمای فعالیت فیزیکی ۲۰۰۸ آمریکا، توصیه می‌کند تا هر هفته به مدت ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه تمرینات کاردیویی مانند پیاده‌روی انجام دهید تا از فواید سلامتی آن بهره مند شوید.

تاثیر پیاده روی کردن

شخص ۵۷ کیلویی

مدت زمانی که لازم است تا به کمک پیاده‌روی ۵۰۰ کالری بسوزانید، به سرعت راه رفتن و وزنتان بستگی دارد. هر چه وزنتان بالاتر باشد، کالری بیشتری نسبت به یک فرد سبک وزن می‌سوزانید. طبق نظر نشریه هاروارد، اگر ۵۷ کیلو باشید، باید با سرعت ۶ کیلومتر در ساعت و حدود ۱۱۱ دقیقه راه بروید تابتوانید ۵۰۰ کالری مصرف کنید.

تاثیر پیاده روی کردن

فرد ۷۰ کیلویی

اگر ۷۰ کیلو هستید، به این معنی است که زمان کمتری برای کالری سوزی در مقایسه با یک فرد ۵۷ کیلویی لازم دارید، البته بشرطی که با همان سرعت راه بروید. کسی که ۷۰ کیلوست، با سرعتی حدود ۶ کیلومتر بر ساعت، در حدود ۹۰ دقیقه، و یا راه رفتن با سرعتی حدود ۵ کیلومتر بر ساعت، حدود ۱۰۰ دقیقه، می‌تواند ۵۰۰ کالری بسوزاند. از طرفی افزایش سرعت به ۷ کیلومتر بر ساعت، باعث خواهد شد تا بتوانید تنها در ۸۱ دقیقه ۵۰۰ کالری بسوزانید.

تاثیر پیاده روی کردن

فرد ۸۴ کیلویی

افرادی که ۸۴ کیلو وزن دارند، ۵۰۰کالری را در طی زمان کوتاه تری نسبت به اشخاص ۵۷ و ۷۰ کیلویی خواهند سوزاند. البته تا زمانیکه با همان سرعت پیاده روی کنند. نشریه سلامت هاروارد گزارش می‌کند که افراد ۸۴ کیلویی، اگر ۷۵ دقیقه با سرعت ۶ کیلومتر بر ساعت، و یا ۸۵ دقیقه با سرعت ۵ کیلومتر بر ساعت بدوند، ۵۰۰ کالری خواهند سوزاند.

تاثیر پیاده روی کردن

پیاده روی در مقابل سایر ورزشها

گرچه پیاده روی فعالیتی آسان برای عضلات و یک تمرین عالی کاردیو است، مشخصا کالری کمتری نسبت به دویدن یا شنا کردن می‌سوزاند.مثلا یک فرد ۷۰ کیلویی، با پیاده روی با سرعت ۵ کیلومتر بر ساعت بمدت ۹۰ دقیقه می‌تواند ۵۰۰ کالری بسوزاند. حالا اگر همان فرد، تنها ۴۵ دقیقه و با سرعت ۸ کیلومتر بر ساعت بدود، و یا ۴۰ دقیقه شنای قورباغه انجام دهد، به همان میزان کالری خواهد سوزاند.پس شنا، که ورزشی آسان و ایده آل برای مفاصلتان است، جایگزین کالری سوز خوبی برای پیاده‌روی است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.