تحسین کودک برای افزایش روابط عاطفی

تحسین کودک برای افزایش روابط عاطفی

از تحسین و تشویق فرزندتان در زمینه های مختلف ارتباطی غافل نشوید، برای افزایش مهارت کودک در زمینه برقراری روابط با دیگران بهتر است به تحسین و ترغیب وی بپردازید، او را در جمع همسالانش ببرید و باعث تقویت مهارت های احساسی و عاطفی وی شوید.

همه پدرها و مادرها باید از کودک‌شان در روند یادگیری مهارت‌های لازم برای مقابله با مشکلات مختلف، حمایت کنند. این کار واقعا می‌تواند نقش موثری در حفظ آرامش کودکان داشته باشد. وقتی که کودک در وضعیت احساسی آزاردهنده قرار می‌گیرد، او را به کمی استراحت ترغیب کنید و به او یاد بدهید که باید خودش را با کارهایی مثل گوش دادن به موسیقی، نقاشی کشیدن یا قدم زدن، آرام کند. کودکان باید برنامه مشخصی برای فعالیت‌های روزانه‌شان داشته باشند، تا در صورت مواجهه با احساسات شدید بتوانندبه این فعالیت‌ها بپردازند و بیش از حد خودشان را با مشکلات عاطفی درگیر نکنند. کودکان باید فعالیت‌های آرامش‌بخش مثل تنفس عمیق و ریلکس کردن عضلات بدن را از والدین یاد بگیرد. اگر کودک توانست واکنش‌های احساسی خودش را کنترل کند، پدر و مادر باید او را تحسین کنند.

تحسین مثبت و به‌جا توسط پدر و مادر، پیشرفت‌های کودک را به خودش نشان می‌دهد و به شکل‌گیری اعتماد به نفس مطلوب در او کمک می‌کند. گاهی اوقات بایداز جایزه‌های کوچک برای تشویق فرزندتان استفاده کنید. محیط خانه باید برای کودکان کاملا مثبت، امن و حمایت‌کننده باشد. این نکته، نقش موثری در تقویت مهارت‌های عاطفی کودک ایفا می‌کند و باعث تداوم تلاش‌های او می‌شود. شما به‌عنوان پدر و مادر، باید دانش و درک خودتان از احساسات کودکان را افزایش دهید. برای این کار بهتر است که همواره کتاب‌ها و مقالات استاندارد در این زمینه را مطالعه کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *